Ultimele detalii ale contractului dintre Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului si Ford, privind privatizarea Automobile Craiova, urmeaza sa fie puse la punct in cursul zilei de astazi. Totusi, contractul urmeaza a fi semnat, cel mai devreme, peste doua saptamani."Contractul cu Ford nu va fi semnat saptamana viitoare, pentru ca mai sunt doua puncte care trebuie clarificate, apoi trebuie aprobat de Guvern. Ultimele puncte ale contractului vor fi discutate luni (astazi - n.r.), cand le vom si finaliza", au declarat pentru Mediafax surse apropiate negocierilor.Recent, Calin Popescu Tariceanu, premierul Romaniei, preciza ca negocierile cu producatorul american de automobile pentru Automobile Craiova pot fi incheiate in perioada imediat urmatoare, foarte probabil la inceputul lunii septembrie, iar proiectul de lege va fi aprobat de Guvern ulterior, dupa semnarea contractului."Negocierile sunt avansate si sper ca intelegerea sa fie semnata la inceputul lunii septembrie. Legea speciala pentru vanzarea Automobile Craiova va fi aprobata de Guvern dupa semnarea contractului de privatizare", a spus Tariceanu. Ford va da un raspuns in doua saptamani Presedintele din Europa al Ford, John Fleming, a declarat saptamana trecuta ca pretul tranzactiei a fost stabilit, dar ca mai sunt anumite detalii care trebuie discutate. Se asteapta ca producatorul american de automobile sa faca un anunt privind privatizarea Automobile Craiova peste doua saptamani, se arata intr-un articol publicat in The Sunday Times.Potrivit unor surse oficiale, AVAS negociaza cu Ford o formula juridica legata de terenurile uzinei, a caror valoare ar trebui sa majoreze pretul pentru actiunile companiei, aceasta fiind singura problema ramasa de rezolvat inaintea semnarii contractului de vanzare-cumparare.Autoritatea si compania americana au ajuns la un numitor comun privind problema datoriilor Automobile Craiova, cu introducerea unei clauze prin care investitorul din SUA este asigurat ca nu se va confrunta, dupa preluarea uzinei, cu solicitari din partea creditorilor pentru vechile restante, si incearca sa clarifice situatia activelor imobiliare ale companiei. Americanii vor face investitii de 675 de milioane de euro Cu toate ca valoarea investitiilor pe care le va face Ford la uzina din Craiova nu a fost facuta publica, The Sunday Times noteaza ca gigantul american va investi 675 de milioane de euro (457 de milioane de lire sterline).John Fleming a afirmat ca, dupa finalizarea contractului de privatizare, Ford va avea nevoie de o perioada cuprinsa intre 12 si 15 luni pentru a adapta fabrica sa produca modele de masini apartinand companiei americane. Oficialul Ford a declinat sa spuna ce masina va fi produsa la Craiova, insa noul model Fiesta, care va fi prezentat la salonul de la Frankfurt, este cel mai probabil candidat.Autoritatile de la Bucuresti au preluat controlul Daewoo Automobile Craiova dupa prabusirea Daewoo Motor din 1999 si au mandatat AVAS sa vanda 72,4% din actiunile companiei, atat cat detine statul roman. SIF Oltenia detine 22,06% din actiuni, restul titlurilor de 5,5% fiind detinute de mai multe persoane fizice si juridice. La inceput, Ford era asteptata sa concureze cu General Motors, pentru Automobile Craiova. GM s-a retras din cursa la inceputul acestui an, asemenea Renault si altor companii care si-au expimat interesul pentru achizitionarea fabricii din Craiova. Astfel, singura oferta primita de Guvernul de la Bucuresti pentru Automobile Craiova a fost cea venita din partea Ford. AVAS a anuntat, in urma cu trei saptamani, ca a solicitat Ford sa imbunatateasca oferta financiara pentru Automobile Craiova si ca trecerea societatii in proprietate privata va fi efectuata pe baza unei legi speciale. Oferta financiara imbunatatita pentru preluarea Automobile Craiova va fi depusa dupa ce reprezentantii constructorului american si ai statului roman vor agrea forma finala a contractului de privatizare. Reprezentantii Ford au prezentat premierului Tariceanu si Comisiei de privatizare a Daewoo Craiova, in luna iulie, oferta tehnica pentru preluarea fabricii, anuntand ca in 2012 cheltuielile anuale ale companiei in Romania se vor ridica la un miliard de euro. Fabrica din Craiova are o capacitate de productie de 300.000 de masini anual.