Sa te fereasca Dumnezeu sa-ti lovesti masina! Nu de alta, dar o data ce ajungi la Birourile de Accidente Usoare din Bucuresti pentru constatare, aproape ca ti-ai dori sa nu te fi nascut.     Pe langa faptul ca nimeni nu da doi bani pe tine, agentii de politie responsabili cu rezolvarea problemei te trateaza ca si cum i-ai fi lovit pe ei. Nu, nu la buzunar, caci atunci problema ar fi pe jumatate rezolvata! Ci in nepasare, pentru ca vinovatul poate pleca nestingherit chiar de sub nasul oamenilor legii, fara sa se incheie procesul verbal de constatare si fara sa fie macar legitimat pentru a sti cine le-a trecut pragul.     CAZ CONCRET. Acum doua luni, masina bucuresteanului Cristi Baciu a fost lovita de un Logan rosu, la volanul caruia se afla o femeie care a ramas si azi misterioasa. Asta pentru ca cei de la "accidente usoare" nu s-au sinchisit nici pana astazi sa-i afle identitatea. Totul s-a intamplat in cartierul Bucurestii Noi, foarte aproape de o benzinarie. Dupa incident, asa cum prevede legea, "impricinatii" au mers la Biroul de Accidente Usoare de pe Calea Grivitei, Sectorul 1. De aici incepe spectacolul! Femeia, alaturi de care se afla si un cetatean englez, a negat vehement ca ea ar fi condus masina, desi existau si martori in acest sens. Patitul si-a adus aminte ca la benzinaria unde s-a intamplat accidentul sunt camere de luat vederi. Agentul Tudora, cel care urma sa se ocupe de cazul acestora si sa faca procesul verbal de constatare, s-a "gandit" ca ar fi mai bine ca Baciu sa mearga la benzinarie si sa se intoarca la sectie cu martori si cu dovezi. Reintors la sediul Biroului de Accidente Usoare, surprize, surprize! Misterioasa doamna, cu partener cu tot, parca intrase in pamant! "Si doamna?", a intrebat omul nostru. "Pai eu de unde sa stiu?! A plecat. Noi ce sa facem, s-o pazim?". "Bine, bine, si atunci, fara una dintre parti, cum incheiem asigurarea?". "Vedem cand o s-o gasim!", a fost raspunsul "incurajator" al lui Tudora. De atunci au trecut nici mai mult nici mai putin decat doua luni, dar nimeni nu s-a sinchisit de acest caz.     NEPASARE. Alina Dragomir, comisar-sef la Brigada de Politie Rutiera, a incercat sa le ia apararea colegilor de la sector, dar intr-un final s-a aratat neputincioasa si "ne-a lamurit" din start: "N-as vrea sa va mint, dar in momentul de fata a trecut prea mult timp pentru ca femeia respectiva sa mai poata fi gasita. In plus, din cate am inteles, masina cu pricina era inchiriata de la o firma auto. In ceea ce priveste comportamentul agentilor nostri, ne vom ocupa personal de ei". Bine, doamna, dar pana atunci stiti ca din cauza iresponsabilitatii si a nepasarii agentilor dumneavoastra acest om nu-si poate folosi masina?     Mai mult, am urca pe scara ierarhiilor si ne-am permite sa-i adresam o intrebare direct chestorului Marian Tutilescu, director general al Directiei Generale de Politie a Municipiului Bucuresti: cand ati trecut ultima oara pe la "Accidente Usoare", asa, pe nepusa masa, sa vedeti cum lucreaza subalternii dumneavoastra? Si inainte de a ne da un raspuns (daca-l aveti!) v-am mai intreba cum este posibil ca intr-o tara in care ne implicam in campanii si schimbam coduri rutiere sa se intample asemenea lucruri?! Iar daca doriti sa vedeti pe "viu" cum este tratat cetateanul de catre agentii dumneavoastra, incepeti controlul cu Biroul de Accidente Usoare din Sectorul 1!     Procedurile la ciocnire     Desi la Birourile de Accidente usoare fiecare face legea dupa bunul plac, iata cum ar trebui sa stea lucrurile conform Codului Rutier publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, alineatul 2, articolul 79: "Dupa producerea accidentului, conducatorul de vehicul este obligat sa se prezinte imediat la unitatea de politie pe raza careia s-a produs accidentul, in vederea intocmirii documentelor de constatare si eliberarii autorizatiei de reparatie". Odata ajuns acolo, politistul caruia ii revine misiunea sa se ocupe de caz verifica masinile, ia declaratiile celor implicati (in care sunt specificate toate datele de identificare ale impricinatilor), dupa care intocmeste procesul-verbal de constatare. In urma declaratiilor celor doi si a urmelor de pe autovehicule se stabileste cine este vinovatul.