Renault a reconfirmat obiectivul privind obtinerea unei marje de profit operational de 3% la nivel de grup, in acest an, respectiv de 6% in 2009, a anuntat presedintele companiei, Carlos Goshn, in Austria, la un drive-test cu noua generatie a modelului Laguna.Constructorul francez si-a propus sa majoreze productia cu 800.000 de unitati, pana in 2009, si sa plaseze modelul Laguna, care va fi lansat in luna octombrie la nivel mondial, pe unul dintre primele trei locuri din clasa sa in functie de calitate.Grupul a realizat, in primul semestru al anului, o crestere a marjei operationale de 22%, la 722 de milioane de euro, respectiv 3,5% din venituri, comparativ cu 2,8% in aceeasi perioada a anului trecut, insa vanzarile s-au redus cu 3,7%.Scaderea vanzarilor la 1,27 milioane de vehicule reflecta performantele diferite obtinute pe piete. In Europa, numarul de vehicule comercializate s-a redus cu 9,1%, la 866.440 de unitati. O treime in afara Europei Pe pietele din afara Europei, vanzarile au continuat sa creasca in perioada mentionata, consemnand un avans de 10,2%, la 400.651 de vehicule, reprezentand 32% din vanzarile totale ale Renault.Veniturile totale ale grupului francez au scazut cu 1,4% fata de primul semestru al anului trecut, la 20,562 de miliarde de euro.Contributia diviziei de automobile la veniturile totale a scazut cu 1,5% fata de prima jumatate a anului 2006, la 19,567 de miliarde de euro. Divizia de automobile a obtinut o marja operationala de 2,3%, respectiv de 455 de milioane de euro, comparativ cu 1,6%, in aceeasi perioada a anului trecut.Imbunatatirea marjelor operationale a fost posibila ca urmare a controlului strict al costurilor, in pofida mediului de afaceri mai putin favorabil, potrivit reprezentantilor companiei.Companiile asociate grupului au avut o contributie de 837 milioane de euro la profitul net.Astfel, compania Nissan a avut o contributie de 615 milioane de euro, comparativ cu 1,013 miliarde de euro, in prima jumatate a anului 2006, in timp ce alte companii asociate, in special AB Volvo, au adus 222 de milioane de euro.Grupul francez va continua sa aplice programul Renault Commitment 2009, care include lansarea noului Twingo in Europa si a modelului Laguna, care va intra pe piata in octombrie 2007. Logan este de baza In afara Europei, Renault anticipeaza o continuare a cresterii puternice a vanzarilor, pe fondul cererii ridicate pentru modelul Logan, a succesului consemnat de modelele lansate pe pietele Mercosur si a performantelor realizate de Renault Samsung Motors.In primul semestru al acestui an, vanzarile de automobile Logan au totalizat 158.913 de unitati, in crestere cu 28,4% fata de valoarea raportata la sfarsitul lunii iunie 2006.Anul 2007 reprezinta o etapa importanta in programul Logan, intrucat Renault a lansat productia automobilului in Iran, India si Brazilia. Logan este fabricat in sapte state si vandut pe 55 de piete, sub marcile Renault si Dacia, fiind un element important al programului de expansiune internationala si crestere a vanzarilor grupului francez. Producatorul auto a vandut in primele sapte luni ale acestui an peste 20.000 de automobile Renault in Romania, in crestere cu 38,7% comparativ cu volumul vanzarilor din perioada similara a anului trecut.Marca Renault isi pastreaza primul loc in topul importatorilor auto, cu o cota de piata de 15% in primele sapte luni ale anului 2007. Vanzarile Renault pe piata romaneasca au scazut cu circa 4% anul trecut, la 23.549 vehicule.