Compania Twister, reteaua de magazine de distributie IT a grupului Tornado Sistems, estimeaza pentru anul viitor o crestere a vanzarilor cu 20%, la 32 milioane de dolari, in special pe baza sistemului de franciza, a anuntat, ieri, firma.Twister a contribuit, in acest an, cu 15% la veniturile Tornado, tinta de vanzari a retelei fiind de 26 milioane de dolari pentru 2007, se arata intr-un comunicat al companiei.Firma isi propune sa deschida 100 de magazine pana la inceputul anului 2009, investitia medie pentru inaugurarea unei unitati fiind de 10.000 de euro. Locatiile vizate, cu o suprafata medie de 80 de metri patrati, sunt cele stradale sau in centrele comerciale din orasele cu peste 75.000 de locuitori.Magazinul-pilot al francizei Twister, lansata in luna iunie, a inregistrat vanzari de peste 10.000 de lei zilnic."Au fost zile in care vanzarile au depasit pragul de 100 milioane de lei vechi pe zi, ceea ce dovedeste viabilitatea noului concept de franciza si al sistemului. Am avut contacte si cereri de detalii de la foarte multe persoane si credem ca pe viitor numarul lor va creste", a afirmat directorul executiv al Twister, Catalin Ionescu.La sistemul de franciza au aderat 51 de parteneri din reteaua Twister si 26 din afara retelei.Marca Twister a fost creata in anul 2002 sub forma unui program dedicat in exclusivitate partenerilor Tornado Sistems aflati in posesia unui spatiu comercial dedicat.La momentul lansarii francizei, reteaua Twister cuprindea 95 de magazine in 52 de orase din 40 de judete. Franciza este operata de Goodwill Enterprise, companie care face parte din grupul de firme Tornado. Pentru 2006, vanzarile prin reteaua Twister au fost de 15 milioane euro (circa 19,5 milioane dolari), iar obiectivul pentru 2009 este de 40 milioane dolari, ca urmare a maturizarii sistemului de franciza.Distribuitorul de produse IT&C Tornado Sistems, detinut de firmele cipriote Polygate si Sylverdom, a realizat anul trecut un profit de 3,9 milioane de lei, pe fondul majorarii cifrei de afaceri cu 13%, la 284,1 milioane lei, dupa ce in 2005 inregistrase pierderi de 1,3 milioane de lei.