Profitul net a ajuns la 302 mil. euro in T2 Producatorul olandez de bere, Heineken NV, a carui bere este vanduta in peste 170 de tari, a raportat pentru primul semestru o scadere a profitului cu 30% din cauza amenzii date de Uniunea Europeana. De asemenea, compania si-a ajustat in scadere estimarile pentru vanzarile de bere Premium Light in Statele Unite ale Americii.Profitul net inregistrat a fost de 302 milioane de euro, ceea ce reprezinta un pret pe actiune de 62 de eurocenti, comparativ cu profitul de 433 milioane de euro de anul trecut, a declarat compania din Amsterdam intr-un comunicat, transmis de ziarul financiar Bloomberg. Vanzarile producatorului au crescut cu 6,8%, la 6,1 miliarde de euro.Heineken a fost amendata cu 219 milioane de euro in luna aprilie pentru pretinderea unui pret fix in Olanda intre 1996 si 1999, iar fabrica de bere doreste sa faca apel la aceasta decizie. Berea Heineken nu se vinde atat de bine in SUA Compania a declarat ca vremea ploioasa din timpul verii a redus vanzarile din Europa si prognozeaza pierderi pentru berea Premium Light datorita unei competitii puternice. Fabricantul de bere si-a crescut preturile in Statele Unite, ceea ce s-a dovedit a nu fi o miscare buna din cauza faptului ca "nici competitorii nu au stat degeaba", a declarat Marcel Hooijmaijers, analist al companiei Kepler Landsbanki din Amsterdam. In timp ce Heineken a crescut preturile, rivali ca Anheuser-Busch Cos. au crescut vanzarile in Statele Unite prin importul de marci ca Stella Artois. Karl Zoete, un analist la Rabo Securities, a scris ca "introducerea de succes" a berii Miller Chill de la SABMiller a limitat, de asemenea, cresterea vanzarilor de Premium Light.Compania insa nu pierde bani cu berea Amstel Light in Statele Unite, a declarat presedintele Jean-Francois van Boxmeer intr-o conferinta de presa. Actiunile Heineken au pierdut aproape 2,2% in sedinta de ieri de la Amsterdam si au pierdut 41 eurocenti, pana la 44,99 euro. Rusia, piata principala Heineken a spus in iulie ca profitul, excluzand miscarea oscilatorie a monedei nationale, va creste intre 20 si 25% in acest an, comparativ cu planul de anul trecut care dorea o crestere de 13%. Compania si-a reiterat in comunicatul de ieri tintele de profit. Aceasta doreste sa reduca costurile cu 155 milioane de euro pentru a compensa cu cresterile de preturi ale orzului, aluminiului si petrolului.Heineken a declarat ca isi mentine cota de piata in Rusia. Heineken, care produce berea mai slaba in tarie a Poloniei, Zywiec si Ochota in Rusia, isi vinde mai mult de 40% din productia proprie de bere in Europa Centrala si de Est. Compania a cumparat un producator de bere din Cehia in luna iunie si si-a dublat previziunile legate de cresterea profitului unitar in iulie. Heineken continua sa caute achizitii strategice, a declarat Van Boxmeer."Heineken se asteapta ca volumul de crestere sa continue in a doua jumatate a anului in 2007, desi la un pas mai moderat din cauza vremii schimbatoare", a subliniat compania in comunicat.Scottish & Newcastle Plc, cel mai mare producator de bere din Anglia, a raportat luna trecuta un profit sub estimari din cauza vremii extrem de ploioase din Marea Britanie, cand s-au inregistrat cele mai mari inundatii din ultimii 60 de ani.Heineken este al treilea producator de bere, conform vanzarilor, in Rusia, cea mai mare piata, unde salariile in crestere ii fac pe clienti sa aleaga bauturi mai scumpe.Compania olandeza a declarat ca va inregistra o crestere de 8% a costurilor in 2007 pentru ca va plati mai mult pentru orzul care intra in componenta berii, aluminiul pentru cutii si electricitatea pentru fabricile sale. Pretul petrolului a crescut cu 16% in acest an, in timp ce pretul orzului a crescut cu 46%.