Divizia Cash & Carry a retailerului german Metro (prezent in tara noastra si prin lantul Real, - hypermarket) nu planuieste sa se extinda in anii ce vor urma. "Nu avem in plan, deocamdata, deschiderea de alte magazine Metro Cash & Carry in Romania. Pentru moment, consideram ca impartirea in teritoriu a centrelor de distributie cash&carry este uniforma si nu avem in vedere extinderea acesteia in viitorul apropiat", ne-a declarat Francois Oliver, directorul retelei in tara noastra. La ora actuala, in Romania exista 23 de centre de distributie Metro: 4 in Bucuresti, 2 in Brasov, 2 in Constanta, 2 in Timisoara si cate unul in Cluj, Bacau, Craiova, Baia Mare, Iasi, Suceava, Galati, Ploiesti, Oradea, Sibiu, Targu Mures, Pitesti si Arad. Toate acestea dispun de o suprafata totala de vanzare de peste 158.000 mp, valoarea investitiei ridicandu-se la circa 360 milioane de euro. In 2007, vor fi renovate unitatile din Suceava si Cluj-Napoca, cu 8,6 mil. euro Faptul ca reteaua Cash & Carry nu se va extinde nu pune totusi punct planului de investitii al companiei in tara noastra. Astfel, Oliver ne-a precizat: "Avem planificata remodelarea magazinelor deja deschise. Astfel, anul trecut au fost remodelate magazinele Metro Cash & Carry Timisoara 1, Brasov 1 si Bucuresti-Militari, iar anul acesta vor fi remodelate Suceava si Cluj-Napoca". Avand in vedere ca suma-standard necesara pentru renovarea fiecarui magazin se ridica, conform oficialului companiei, la 4,3 milioane euro, investitiile planificate pentru anul acesta se vor ridica la circa 8,6 milioane euro. "Scopul acestor remodelari este realizarea unui format care sa corespunda celor mai inalte exigente ale clientilor profesionisti, din punctul de vedere al respectarii conditiilor internationale de calitate (HACCP - Hazard Analysis. Critical Control Points), al reorganizarii si extinderii, precum si al tehnologiilor adoptate, oferind totodata o gama variata de produse proaspete, servicii imbunatatite si personalizate, care vor contribui la o eficientizare in aprovizionarea zilnica a clientilor nostri", ne-a explicat Oliver. Pe viitor, piata cash&carry se va sedimenta, iar numarul clientilor va creste In ceea ce priveste caracteristicile prin care Metro Cash & Carry se diferentiaza de ceilalti jucatori existenti pe piata, directorul retelei a subliniat: "Comparand cu sistemul conventional de vanzare angro, avantajul rezida in raportul calitate-pret mai performant, varietatea sortimentului de produse alimentar si nealimentar, disponibilitatea imediata a produselor si orele de functionare ale magazinului, orientate catre nevoile clientilor nostri profesionisti". Cat despre evolutia segmentului de profil autohton, Oliver ne-a declarat: "Nu am putea face predictii in ceea ce priveste sosirea unor alti jucatori pe segmentul cash&carry". Totusi, acesta a tinut sa adauge: "In mod sigur, insa, piata si clientii se vor sedimenta, in sensul ca numarul clientilor profesionisti va fi in continua crestere, iar prioritatea noastra este sa ne indeplinim cerintele de sortiment si calitate ale clientilor nostri, la cele mai inalte standarde". In S1 2007, vanzarile din Europa de Est au "pompat" in cifra de afaceri a Metro In prima jumatate a anului, vanzarile retailerului german Metro au inregistrat cel mai rapid ritm de crestere in tarile din Europa de Est, ceea ce a contribuit decisiv la majorarea cu 10,9% a cifrei de afaceri a grupului, pana la nivelul de 30,3 miliarde de euro. Astfel, incasarile grupului in statele est-europene au cunoscut o evolutie de +23,5% in aceasta perioada, in timp ce, pentru tarile din vestul Europei, majorarea a fost de doar 6,1%. Per total, vanzarile internationale au adus cea mai mare parte din veniturile grupului - 17,2 miliarde euro, dupa o crestere semestriala de 13,5%. Spre comparatie, cifra de afaceri a Metro s-a majorat doar cu 7,6% in Germania, conform raportului financiar semestrial al companiei.