Faimos pentru cercetarile sale in astrofizica, dar si pentru paralizia care i-a afectat cei mai multi ani din viata, Stephen Hawking isi face debutul in literatura pentru cei mici.

Franta este prima tara unde va fi lansat un volum in

Franta este prima tara unde va fi lansat un volum inedit al celebrului cercetator al tainelor universului Stephen Hawking. Inedit, deoarece fizicianul britanic a decis sa cucereasca inca un segment de public, debutand la Editura americana Simon & Schuster cu prima parte a unei trilogii destinate copiilor, care se intituleaza "Cheia secreta a lui George spre Univers". La Paris, la 6 septembrie, 50.000 de exemplare in traducere franceza isi vor astepta micutii cititori, cu sapte zile inaintea lansarii originalului in limba engleza, relateaza AFP. Pentru acest proiect destinat micutilor pasionati de cercetarea spatiului si a universului, Hawking a lucrat impreuna cu fiica sa, Lucy, care cosemneaza lucrarea.

SUMAR. Cartea prezinta aventurile unui personaj pe nume George, care, imprietenindu-se cu un om de stiinta si cu fiica acestuia, trece prin aventuri extraordinare la scara Universului, s-ar putea spune. Iar cel care face totul posibil, iarasi la scara Universului, este un calculator de o extraordinara putere, pe numele lui Cosmos, personaj care le faciliteaza celor trei calatorii extraordinare prin spatiu si timp. Descifrarea enigmelor din spatele gaurilor negre, structura sistemului solar, cometele care se plimba prin spatiu si astrele de pe cer sunt doar cateva din fenomenele si realitatile universului inconjurator pe care Stephen Hawking le explica pe intelesul prichindeilor cu umor si spirit ludic. Savantul britanic a devenit celebru in toata lumea dupa publicarea in 1988 a cartii "Scurta istorie a timpului", care a ramas in topul best-seller-urilor, publicat de cotidianul Sunday Times peste 200 de saptamani consecutiv. Este faimos pentru contributiile sale stiintifice in studiul gaurilor negre.

Jurnalul National