Compania de Factoring a inregistrat, in primul semestru din 2007, o cifra de afaceri de 45,5 milioane euro, depasind cu 10% cifra de afaceri estimata la inceputul anului pentru aceasta perioada, se arata intr-un comunicat al companiei remis agentiei Mediafax. "Cresterea a fost determinata de extinderea portofoliului de clienti in industria materialelor de constructii si cea alimentara, precum si dezvoltarea unui portofoliu de clienti important in zona Transilvania. In plus, avansul a fost determinat de majorarea volumului de finantare acordat clientilor existenti pentru care factoringul s-a dovedit un adevarat motor de crestere a cifrei de afaceri", se precizeaza in comunicat.Valentin Chirica, directorul general al societatii, a declarat ca marja de profit in primele sase luni s-a ridicat la 16%, tendinta fiind una de mentinere in urmatorul semestru. "Pentru 2008, vom inregistra o scadere usoara", a afirmat Chirca in comunicat.In a doua parte a anului, planurile de investitii ale Companiei de Factoring, care se ridica la 100.000 euro, vor viza implementarea unui sistem IT total integrat. "Piata de factoring incepe sa devina concurentiala, dar este inca dominata de banci. In privinta volumului, sunt convins ca piata va depasi un miliard de euro in 2007. Noi vom reusi sa ne incadram in estimarile initiale: o cifra de afaceri de peste 100 milioane de euro, reprezentand peste 10% din piata de factoring din Romania in acest an", a adaugat Chirca.Factoring-ul se realizeaza prin vanzarea creantelor (facturilor neincasate), acumulate de o companie, catre o entitate, adesea o filiala a unei banci, cu un anumit discount. Aceasta institutie incepe demersurile pentru recuperarea sumelor datorate, obtinand un profit atunci cand reuseste sa stranga o suma mai mare decat pretul pe care l-a platit pentru creante.