Comisia de privatizare a Automobile Craiova si conducerea Ford negociaza o formula juridica legata de terenurile uzinei, a caror valoare ar trebui sa majoreze pretul pentru actiunile companiei. Cele doua parti au depasit problema datoriilor Automobile Craiova, cu introducerea unei clauze prin care investitorul american este asigurat ca nu se va confrunta, dupa preluarea uzinei, cu solicitari din partea creditorilor pentru vechile restante, au declarat pentru Mediafax surse din comisia de negociere."Avocatii statului si cei ai companiei americane negociaza o formula prin care terenurile Automobile Craiova sa ramana in proprietatea statului, varianta respinsa insa de actionarii minoritari, sau sa fie preluate de investitor, desi suma tranzactiei se refera la pretul actiunilor. Daca aceasta problema este rezolvata, contractul poate fi semnat", au afirmat sursele. Conducerea Ford a explicat comisiei de privatizare ca nu este interesata in principal de terenurile Automobile Craiova si ca poate renunta la o parte din activul imobiliar, dar varianta nu a fost agreata de actionarii minoritari pe motiv ca prin cedarea terenurilor se reduce valoarea uzinei, sustin sursele citate. La constituirea societatii Daewoo Automobile Romania s-a convenit, prin contractul de societate, ca Automobile Craiova sa transfere catre aceasta dreptul de proprietate asupra tuturor terenurilor, cladirilor, masinilor, echipamentelor, vehiculelor, dispozitivelor si oricaror alte active construite sau utilizate de Automobile pe acele terenuri. Astfel, toate capacitatile de productie ale Automobile Craiova se afla in prezent in proprietatea Daewoo Automobile Romania, cu exceptia celor care, datorita gradului de uzura, au fost deja casate.Premierul Calin Popescu Tariceanu a declarat, miercuri, ca spera ca termenul de 1 septembrie pentru semnarea contractului cu Ford sa fie respectat si a insistat asupra faptului ca statul privatizeaza Daewoo Craiova, si nu Automobile Craiova, aratand ca exista o diferenta intre valoarea imobiliara a activelor fabricii Automobile Craiova, care este doar un actionar al Daewoo Craiova, si repunerea in circuit a activelor industriale ale companiei.Actionarul majoritar al Automobile Craiova este statul roman prin Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS), care controleaza un pachet de actiuni de 72,4% din capital. SIF Oltenia detine 22,06% din actiuni, restul titlurilor de 5,5% fiind detinute de mai multe persoane fizice si juridice.Automobile Craiova controleaza 49% din fabrica Daewoo Craiova, restul titlurilor fiind detinute chiar de catre uzina.