Stirile despre Google ar trebui sa aiba rubrici speciale nu doar in blogurile specializate in vinatoarea de Ącool" (pentru ca G e pe trend oricum de la inceput), ci si in presa scrisa. Mai ales in presa scrisa. Ca sa vedem, incet-incet si pe indelete (adica pe hirtie, analogic) cum rasare monopolul asupra intregii mase de media traditionale si sa incercam sa intelegem de-acum ce peste citiva ani va fi evident. Sa ne prindem nu doar ca ne vom muta in virtual, ci si ca masele globale de informatie vor fi detinute de particulari. Sa incepem.

Saptaminile trecute, Google a renuntat sa vinda media prin Google Video, decizie care trebuia luata de mult, macar din bun-simt fata de comunitate, avind in vedere ca YouTube este un serviciu Google care asigura distractia populara si ca torrent-urile acopera o mare parte din suma totala de downloadari. Dupa care G a anuntat lansarea singurei posibile concurente a iTunes, Gbox. La doar citeva zile au zis ca vor da gratuit suita StarOffice, integrind-o in Google Packs.

Si s-au dovedit a fi extrem de mirlani apropo de corespondenta electronica, raminind in urma atit a Yahoo! (care da stocare nelimitata), cit si a Microsoft cu cei 2 giga ai lor de Gmail care cu ani in urma ni se pareau mai mult decit vom avea vreodata nevoie. De la o companie care are ca moto Ądo no evil" nu ma asteptam sa ma oblige sa sterg MP3-uri din contul de mail.

Google tocmai a integrat in Earth si partea intunecata: cerul. Google Sky da la liber, cu posibilitati de zoom si browsing cit tin placa video, conexiunea la net si nervii, peste 1.000.000 de fotografii celeste care refac imaginile, asa cum le vedem de pe Pamint, a aproximativ 100 de milioane de stele si 200 de milioane de galaxii. Intr-adevar, putem explora spatiul cum n-am facut-o pina acum. Iar daca stam cu ochii in Gsoare, e deja problema noastra.