E clar, PSD-baza s-a enervat pentru ca preconizata marire a pensiilor se contabilizeaza la PNL. Asa ca, in loc sa se supere pe presedintele Basescu - a carui interventie intempestiva a facut ca problema pensiilor sa fie perceputa drept un nou episod
E clar, PSD-baza s-a enervat pentru ca preconizata marire a pensiilor se contabilizeaza la PNL. Asa ca, in loc sa se supere pe presedintele Basescu - a carui interventie intempestiva a facut ca problema pensiilor sa fie perceputa drept un nou episod al bataliei intre cele doua palate, cu victoria Victoriei, ca sa zic asa - ii face presedintelui jocul si devine amenintator pentru PNL.
In buna politica, dl. Tariceanu declara sec ca PNL nu se va asocia cu PSD la guvernare, preferand opozitia acestei legaturi bolnavicioase, asa ca dl. Geoana asteapta acum dividendele serviciului politic pe care i-l ofera dlui Basescu in cruciada sa anti-liberala. Sa-mi fie iertat daca observ ca refuzul presedintelui PNL n-a suscitat in comentariile media nici a suta parte din elanul demascator care a denuntat in ultimele luni pretinsa colaborare oculta PNL-PSD: aceasta discretie vadeste atat de flagrant caracterul propagandistic al alegatiei la care ma refer, incat nici nu mai merita sa insist.
Pentru dl. Basescu, pe de-alta parte, propunerea dlui Geoana e cam otravita: presedintele a intaratat prea tare in paguba primului-ministru opinia publica ostila PSD pentru ca acum sa accepte - fie si jucand din nou dramoleta victimei inocente a Parlamentului ticalosit - o coabitare pe care insasi firea lui de mascul alfa i-o interzice.
Ce va iesi de-aici, mi-e greu sa prevad, in afara unui nou blocaj politic si legislativ. Ce-ar fi insa sa incercam o lectura ipotetica a evenimentelor avand blocajul drept cuvant-cheie? In Parlament, a ajuns la scadenta dezbaterea proiectelor de legi asupra informatiilor, contra-informatiilor si serviciilor aferente (PL 324-326). Oricate alte pacate ar avea Guvernul Tariceanu, acesta ramane initiatorul noilor legi, tratate pana alaltaieri cu o ciudata discretie, in pofida (sau datorita) faptului ca ele reprezinta o viziune liberala - in cel mai larg sens al termenului - asupra locului si rolului serviciilor de informatii intr-un stat modern. Intrerupta mai degraba confuz si asa-zis echidistant pe tema proaspata a Autoritatii de Interceptare, tacerea generala asupra unui subiect care inflameaza de obicei dezbaterea publica nu mai pare bizara, ci perfect explicabila: vezi paragraful anterior.
Parlamentarii PSD si PRM, indragostiti de proiectele Platica Vidovici&Timofte, nu vad cu ochi buni proiectele actualului guvern. Din Dealul Cotrocenilor privirea e inca si mai piezisa, cata vreme presedintele Basescu si-a angajat onoarea de partea proiectelor de semn contrar sustinute de SRI si de SIE. Iar parlamentarii PD si PLD, acoperiti sau descoperiti, n-au nici de ce, nici cum sa deroge de la imperativele prezidentiale.
Asa ca o criza de Guvern ar fi numai buna pentru a ingheta dezbaterea pe aceasta tema fara ca vreunul dintre adversarii proiectelor depuse de Guvern sa fie nevoit sa declare ca doreste din toata inima ca serviciile de informatii sa faca afaceri pe picior sau anchete ca pe vremea Odiosului. Va amintiti, desigur, ca proiectul celalalt - cel sustinut de presedinte in vremea cand nu-si redefinise inca profilul politic ca mare luptator anti-comunist si anti-securist - dadea liber serviciilor si la afaceri extra-bugetare, si la anchete extra-Justitie. Eu n-am uitat, daca n-ar fi decat pentru faptul ca incercari de a promova asemenea idei au existat si pe vremea cand lucram in echipa presedintelui Constantinescu. Doar ca presedintele meu i-a dat pe usa afara pe sustinatorii lor, cu proiecte cu tot.


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.