Intretinerea drumurilor transferata la privat, salutata de transportatori  Angajatii Companiei Nationale de Drumuri au pichetat ieri Guvernul, protestand fata de concesionarea activitatii de intretinere a drumurilor catre firme private. Potrivit
Intretinerea drumurilor transferata la privat, salutata de transportatori Angajatii Companiei Nationale de Drumuri au pichetat ieri Guvernul, protestand fata de concesionarea activitatii de intretinere a drumurilor catre firme private. Potrivit presedintelui Sindicatului Drumarilor "Elie Radu", Elena Raileanu, prin concesionarea activitatii de intretinere a drumurilor catre firme private, aproximativ 2.500 de angajati isi vor pierde locurile de munca. "Este vorba de mult mai multi bani publici care se vor cheltui. Pe de o parte, pentru ca firmele private vor trebui sa plateasca TVA, vor dori si profit si vor avea si cheltuieli indirecte, ceea ce va duce la costuri mult mai mari. Astfel, sindicatul Drumarilor 'Elie Radu>> cere conducerii companiei si autoritatilor statului, din domeniu, sa opreasca procedura de contractare multianuala a activitatii de intretinere curenta pe timp de vara si iarna. Pe de alta parte, insa, transportatorii saluta externalizarea activitatii CNADNR, intrucat 'institutia nu este si nu a fost vreodata eficienta>>. Intretinerea drumurilor nu trebuie facuta in toamna, iarna sau primavara, aceasta activitate trebuie sa fie un proces continuu", ne-a spus Augustin Hagiu, presedintele Federatiei Operatorilor Romani de Transport. Pe langa aceasta, reprezentantul Federatiei afirma ca institutia nu are baza materiala pentru a-si indeplini activitatea specifica. Buzasu: "Totul este o minciuna" Referitor la declaratiile secretarului de stat din Ministerul Transporturilor, Septimiu Buzasu, potrivit carora la o intalnire cu sindicalistii acesta a semnat un protocol prin care ii asigura pe angajati ca nu vor fi concediati, liderul de sindicat a spus ca "totul este o minciuna". Ea a adaugat ca, la sedinta respectiva, a fost intocmita doar o minuta, dar care nu prevede nimic referitor la soarta angajatilor. In ce priveste opinia transportatorilor asupra acestui aspect, Hagiu spune ca "oamenii au dreptul sa se tina cu dintii de slujba. In fond, din asta traiesc, cu toate ca jumatate din veniturile angajatilor sunt reprezentate de spagi". Sindicalistii mai reclama si faptul ca firmelor private li se vor da spre intretinere drumurile nationale si europene care au fost reabilitate deja si care sunt usor de intretinut. Totodata, angajatii reclama si faptul ca decizia de concesionare a intretinerii drumurilor a fost luata fara a se face un studiu in prealabil. Potrivit liderului sindical, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale are in derulare un studiu facut de firma Atkins care costa foarte multi bani si care, desi nefinalizat, indica faptul ca aceasta activitate de intretinere nu ar trebui sa fie concesionata mai devreme de trei ani. Tenta politica In timpul protestului, o delegatie a sindicalistilor a depus la Guvern o scrisoare in care prezinta situatia din CNADNR, iar in cazul in care nu se rezolva nimic, angajatii ameninta si cu alte proteste. Secretarul de stat din Transporturi, Septimiu Buzasu, a declarat pentru NewsIn ca nemultumirile drumarilor au o tenta politica deoarece ei resping programul de guvernare si ca le-a dat asigurari la ultima intalnire, care a avut loc acum doua zile, ca nu vor fi facute disponibilizari. Acesta le-a explicat sindicalistilor ca masurile de care sunt nemultumiti, respectiv reorganizarea Companiei de Autostrazi si semnarea contractelor multianuale pentru intretinerea drumurilor, sunt cuprinse in programul de guvernare si este de parere ca ambele masuri vor fi benefice. Totodata, Buzasu s-a declarat surprins de faptul ca sindicalistii au afirmat ca CNADNR ar fi avansat cifra de 2.455 de muncitori care urmeaza sa plece din unitate si a respins aceste acuzatii.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.