Daca vrei sa-ti vinzi masina, ai mai multe posibilitati: sa o duci in targ cateva week-end-uri la rand si sa intepenesti pe langa ea pana cand o vinzi, sa dai anunt in ziar si sa te sune toti ciudatii si, mai mult, sa te intalnesti cu ei sa-ti vada m
Daca vrei sa-ti vinzi masina, ai mai multe posibilitati: sa o duci in targ cateva week-end-uri la rand si sa intepenesti pe langa ea pana cand o vinzi, sa dai anunt in ziar si sa te sune toti ciudatii si, mai mult, sa te intalnesti cu ei sa-ti vada masina, sa nu te deranjezi prea mult si sa o vinzi unei rude mai ieftin, ca de..., sau sa apelezi la una dintre metodele acestea financiare “futuriste”. Şi ai de unde alege, pentru ca toti marii importatori isi infiinteaza propriile firme de buy-back si lease-back sau isi consiliaza dealerii pentru demararea acestui tip de activitate, deoarece se intrevede un viitor stralucit. Pai cum sa nu fie asa cand statisticile arata faptul ca 80% din masinile cumparate sunt noi si numarul de cumparatori creste considerabil de la an la an de vreo trei ani. Proprietarii acestor masini vor vrea sa le vanda peste 3-4 ani si in conditii cat mai comode pentru ei. La fel, dealerul care a vandut masina vrea sa-si pastreze clientul, asa ca ii propune sa o rascumpere in conditii cat mai atractive, in sistem buy-back sau lease-back.Functionarea optima a sistemului buy-back a determinat cresterea numarului de autoturisme second-hand vandute. Garantia de 6 pana la 24 de luni oferita, informatiile si serviciile puse la dispozitia clientilor au determinat o crestere de peste 90% a volumului de vanzari de autoturisme rulate.De exemplu, Weltauto, marca sub care Porsche Romania isi desfasoara activitatile de rascumparare si vanzare de automobile second-hand, a anuntat ca aproape si-a triplat numarul de contracte incheiate in primele cinci luni ale anului fata de perioada similara a lui 2006. Evolutia vine pe fondul scaderii importurilor de masini uzate din cauza introducerii taxei de prima inmatriculare la inceputul anului, Weltauto lucrand numai cu automobile de pe piata interna, deja inmatriculate.Daewoo Automobile a lansat acest serviciu din septembrie 2001 ca raspuns la evolutia economica si financiara de pe piata romaneasca. Automobile Bavaria poate vinde orice model auto in sistem buy-back si vine cu o noutate absoluta: permite achizitionarea oricarei marci existente pe piata. Inclusiv cele autohtone pot beneficia de posibilitatea de a fi achizitionate ca avans pentru un automobil nou, marca BMW sau MINI.Analistii www.FinZoom.ro iti vor prezenta metodele moderne si mult mai practice de valorificare a masinii tale in detaliu.Buy-back e o activitate ce se desfasoara intocmai potrivit traducerii termenului: “rascumparare”. Aceasta se poate desfasura in doua directii: 1. Cumparare a unui automobil rulat de catre o firma specializata in vanzarea de masini. Contravaloarea vehiculului poate constitui apoi avansul pentru o masina noua. 2. Rascumpararea pe care se obliga sa o faca dealerul inca din clipa in care iti vinde masina noua. Asa stii ca in orice moment poate returna masina dealerului, evident la un pret mai mic, pentru a-si cumpara una noua.Pretul poate sa fie mai mic decat cel care ar fi fost obtinut in targ, insa este solutia perfecta daca vrei sa scapi repede de problema si sa conduci o masina noua sau ai mare nevoie de bani.Pentru cumparatorul autoturismului rulat, avantajul major consta in faptul ca exista o garantie de minimum 6 luni ce poate fi extinsa pana la 2 ani in ceea ce priveste functionarea masinii si este foarte important de obtinut pentru ca vorbim de masini second-hand. In aceasta perioada, masina poate dezvalui defectiuni serioase, dar fiind in garantie te scuteste de cheltuieli majore si blesteme inutile.Un alt mare avantaj este accesul la istoricul masinii (se stie care au fost proprietarii anteriori, existand astfel certitudinea ca masina nu este furata, posibilitatea de a cunoaste de cate ori a fost masina in service, numarul real de kilometri si cand sau daca au fost efectuate reviziile).Sale and lease-back-ul ajuta societatile comerciale sa-si vanda bunurile (echipamente, autoturisme etc.) catre o firma de leasing, folosindu-se in continuare de acestea in baza unui contract de leasing. Acestea incheie un acord prin care isi pot rechizitiona bunurile la sfarsitul contractului de leasing prin achitarea valorii reziduale a acestora. Tactica poate ajuta pe termen scurt societatile comerciale care detin parcuri auto noi sau rulate, dar nu mai au bani pentru activitati curente sau pentru investitii imperios necesar a fi efectuate in alte directii. Ele pot ceda parcul auto firmei de leasing contra unei sume de bani, in functie de valoarea acestuia. Societatile pot in continuare sa se foloseasca de parc, dar numai dupa ce au incheiat cu compania de leasing un contract in care sa se stipuleze aceste conditii.Şi este o treaba sa ai aceasta posibilitate la nevoie, pentru ca daca nu faci miscarea potrivita la timpul potrivit, poti pierde intr-o secunda statutul castigat cu atatea sacrificii si nervi intinsi la maximum. Este foarte important ca managerul companiei sau business-developerul sa se informeze tot timpul si sa cunoasca ultimele oportunitati si metode de finantare a companiei, oricat de mica ar fi. Aceasta pentru ca, datorita concurentei de pe piata financiara, companiile care ofera finantare se adapteaza si ies cu produse si servicii din ce in ce mai complexe. BCR Leasing a fost infiintata in 2001 si deserveste piata leasingului cu intreaga gama de servicii de leasing financiar, pentru autovehicule, flote, echipamente si utilaje industriale, software, bunuri imobiliare (in sistem leasing financiar clasic sau sale-and-lease-back).La fel si cumparatorul sau, dupa caz, vanzatorul masinii, persoana fizica trebuie sa afle toate ofertele de finantare, foarte simplu de altfel. Pentru ca www.FinZoom.ro este un site ce compara toate ofertele bancilor si companiilor de leasing.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.