Flamingo International estimeaza ca piata romaneasca  de electronice, electrocasnice si IT&C va creste cu 10-15% in urmatorii 3-5 ani urmand sa atinga nivelul actual al pietelor dezvoltate  din Europa Centrala si de Est, informeaza un c
Flamingo International estimeaza ca piata romaneasca de electronice, electrocasnice si IT&C va creste cu 10-15% in urmatorii 3-5 ani urmand sa atinga nivelul actual al pietelor dezvoltate din Europa Centrala si de Est, informeaza un comunicat al companiei. Estimarile facute de Grupul Flamingo International arata ca valoarea actuala a pietei romanesti de electronice, electrocasnice si IT&C se situeaza la putin sub 1 miliard de euro. La aceasta valoare, segmentul de IT&C contribuie cu 25%, cel de brown goods cu 35%, iar cel de white goods cu 40%. In prezent, pietele din Europa Centrala si de Est, in special cele din Ungaria si Cehia, au un avans de 40-50%, inregistrand o valoare de aproximativ 1,4 miliarde euro. Conform oficialilor Flamingo International, in prezent, piata locala de IT&C este inca sensibila la pret, fiind caracterizata printr-un volum mare de vanzari pe segmentul low-cost. "Desi in Romania, datorita numarului mare al populatiei, volumul de vanzari pe segmentul de IT&C este putin mai mare decat cel inregistrat in Ungaria sau Cehia, sunt inca diferente semnificative in ceea ce priveste valoarea vanzarilor, principala cauza pentru aceasta fiind sensibilitatea mai ridicata la pret a consumatorilor din Romania comparativ cu pietele din Europa Centrala si de Est, acest lucru generand volume mai mari de vanzari pe segmentul economic", declara Jiri Rizek, CEO Flamingo International. Cehii si ungurii pun mare accent pe serviciile postachizitie Consumatorii din Ungaria si Cehia sunt mult mai sensibili la aspecte precum serviciile postachizitie - instalare si serviciile asigurate in perioada de garantie - care influenteaza intr-o mai mare masura decizia de cumparare, se arata in comunicat. O alta diferenta semnalata intre piata romaneasca si cele din Ungaria si Cehia consta in cota diferita pe care o detine fiecare segment, unde cel de IT&C contribuie, in cazul celor din urma, cu 40% la valoarea totala, in timp ce segmentele electrocasnicelor negre, respectiv albe, detin fiecare cate 30%. "Acest lucru arata ca in Romania segmentul de IT&C are un potential foarte mare de dezvoltare. De altfel, acest sector va sta la baza cresterii pietei de retail de IT&C, electronice si electrocasnice in urmatorii 2-3 ani, prin prisma evolutiei vanzarilor de PC-uri, periferice, telefoane mobile sau console si produse dedicate segmentului de gaming", apreciaza oficialul Flamingo International. Piata romaneasca este foarte dinamica Din punctul de vedere al ritmului de crestere, piata locala este cea mai dinamica, fiind de asteptat sa inregistreze un ritm anual de crestere de aproximativ 10-15% in urmatorii ani, in special pe segmentul de IT&C, dar si pe cel de brown goods (electrocasnice negre), care vor fi influentate in principal de dezvoltarea tehnologica. Pietele din Ungaria si Cehia sunt mult mai stabile, inregistrand un ritm anual de crestere de 3-5%. Comparativ cu Cehia si Ungaria, state care au cate 10 milioane de locuitori fiecare, si Romania, cu 22 milioane de locuitori, precum si puterea de cumparare inregistrata de fiecare piata, nivelul consumului de pe piata locala nu corespunde, deocamdata, puterii de cumparare. Una dintre cauzele acestei diferente este nivelul scazut de incredere in acest sector, precum si faptul ca piata nu este inca stabila, insa CEO-ul Flamingo considera ca in 2007 se va observa o crestere a nivelului increderii consumatorilor in segmentul de retail IT&C, electronice si electrocasnice, precum si o stabilizare a pietei in Romania, ceea ce va determina o crestere a acestui sector.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.