Editorii a trei mari tabloide britanice, The Sun, Daily Mirror si News of the World, au admis pentru prima data ca poarta o parte din vina pentru producerea accidentului in care si-a gasit sfarsitul printesa Diana, la Paris, pe 31 august 1997, informeaza telegraph.co.uk, citat de Mediafax. Editorii tabloidelor cu cele mai mari vanzari la momentul tragicului accident au recunoscut ca au contribuit la crearea unei atmosfere care a facut ca paparazzi care o urmareau pe Diana in noaptea in care aceasta a murit sa nu mai aiba limite. CERCUL VICIOS AL CULPEI. Phil Hall, care a fost editor al News of the World, vorbeste despre un cerc al culpei in care au fost implicati cititorii, care cereau multe fotografii, fotografii care au urmarit-o pe printesa si ziarele care publicau fotografiile. "O poveste tare cu Diana putea aduce vanzari de 150.000 de exemplare. Deci suntem cu totii responsabili", a spus Hall in cadrul unui interviu pentru un documentar despre Diana, difuzat de postul de televiziune ITV1. "Am simtit o imensa responsabilitate pentru ceea ce s-a intamplat si cred ca toata lumea din presa s-a simtit la fel", a mai spus acesta. "Daca paparazzi nu o urmareau, masina nu ar fi prins viteza si, poate, accidentul nu s-ar fi produs", a mai spus Hall. COOPERANTA. Editorul a adaugat ca Diana le dadea adesea ponturi pentru fotografii si ca i-a invitat pe cei din conducerea ziarului la un pranz la palatul Kensington. "Intotdeauna incerca sa fie cu un pas inaintea presei", a spus acesta. Dupa moartea printesei, tabloidele au indicat ca nu vor publica fotografiile facute de paparazzi in noaptea accidentului. Sunday Mirror a fost publicatia care a cumparat fotografiile realizate de paparazzi, publicate cu trei saptamani inainte de moartea printesei, primele care au indicat seriozitatea legaturii ei cu Dodi al-Fayed si care au incurajat vanatoarea de la Paris.  REGRETE. Stuart Higgins, care a fost editor al publicatiei The Sun, a declarat: "Moartea printesei Diana a fost cea mai tragica poveste din cariera mea de editor. Mi-am pus adesea intrebari asupra rolului meu, a rolului ziarului si a rolului presei in general in moartea ei si in evenimentele care au condus la aceasta". "Tabloidele au creat valva si pofta pentru Diana. Totusi, cred ca a fost vorba doar de un accident groaznic, provocat de un sofer beat si, posibil, de lipsa unei implicari din partea politiei si de absenta unei echipe de securitate de care (Diana n.r.), anterior, a avut parte", a spus Higgins. EXCESE. Piers Morgan, editorul din acea epoca al Daily Mirror, a recunoscut ca editorii nu au facut suficiente lucruri pentru a aplana excesul de fotografi liber profesionisti. "In primele zile de dupa accident, toata lumea care lucra in presa nationala avea sentimentul ca paparazzi au exagerat in relatia cu Diana. A fost cea mai mare celebritate cu care am avut de-a face si totul a scapat de sub control", a spus Morgan. Intrebat daca metodele jurnalistice s-au schimbat, editorul a declarat: "Nimeni nu va mai atrage atentia asa cum a facut-o ea. Nu cred ca altcineva va mai fascina atat de mult publicul". Morgan a declarat ca moartea printesei a fost un "accident oribil", dar a adaugat: "Noi, cei din presa, suntem vinovati pentru ca le-am permis paparazzi-lor sa ajunga ridicol de mult deasupra noastra".