Companiile multinationale din industria berii prezente pe piata romaneasca au insumat anul trecut un profit de aproape 100 de milioane de euro, de peste doua ori mai mult decat in 2005. Cumulat, profitul companiilor Ursus Breweries, Heineken, InBev si United Romanian Breweries Bereprod a totalizat in 2006 circa 351 de milioane de lei (99,6 milioane euro). In anul precedent, profiturile nete ale multinationalelor insumau 149,6 milioane lei, potrivit informatiilor firmelor transmise Ministerului Economiei si Finantelor si preluate de Mediafax. Cele patru companii acopera circa 70% din piata de profil din Romania. Ursus Breweries, filiala companiei americane SAB Miller, ocupa primul loc in clasamentul companiilor din industria de profil. Profitul net pe 2006 a fost de 123,9 milioane de lei (35,1 milioane de euro), de peste doua ori mai mult fata de nivelul din 2005.Heineken Romania, filiala companiei olandeze Heineken, a avut anul trecut un profit net de 94,4 milioane de lei (26,8 milioane de euro), in crestere de peste sapte ori fata de anul precedent. InBev Romania, filiala grupului belgian cu acelasi nume, a avut un profit de 75,1 milioane de lei (21,3 milioane de euro), fata de 50,4 milioane de lei (circa 14 milioane euro) in 2005. A patra multinationala producatoare de bere este United Romania Breweries Bereprod. Anul trecut a inregistrat un profit net de 57,5 milioane de lei (17,5 milioane de euro), dublu fata de 2005. Rezultatele includ atat activitatea de productie a berii, cat si cea de fabricare a bauturilor racoritoare. Multinationalele acopera circa 70% din piata berii din Romania si au vandut anul trecut 12,6 milioane hectolitri de bere, dintr-un total al vanzarilor la nivel de piata de 17,7 milioane de hectolitri, conform asociatiei Berarii Romaniei. In primul semestru din acest an, vanzarile de bere ale celor patru mari companii au fost de peste 7 milioane de hectolitri, cu 30% mai mult fata de aceeasi perioada a anului trecut.