O zi de intarziere iti poate strica planul de vacantaAgentia de turism refuza sa respecte contractul Corfu, insula de smarald. O insula cosmopolita si sofisticata. Un vis de vacanta. Pentru indeplinirea lui nu trebuie decat sa contactezi o agentie de turism, sa intocmesti contractul, platesti si... visul devine realitate. Numeri nerabdator zilele pana cand vei ajunge acolo. Dar pana la Dumnezeu te mananca Sfintii...Ca sa ajungi la destinatie trebuie sa beneficiezi de serviciile firmei transportatoare. Te gandesti daca e bine sa optezi pentru calatoria cu avionul, ca tot ajungi repede la destinatie, sau pentru cea cu autocarul, pentru ca poti admira peisajele. Alegerea e destul de dificila. Patania celor 103 turisti blocati pe Aeroportul Henri Coanda timp de peste 12 ore din cauza intarzierii avionului egiptean de la Memphis Air si implicit vina agentiei de turism organizatoare a sejurului te determina sa alegi autocarul. Dar si acest gen de serviciu iti poate crea probleme, pentru ca, asa cum ne-am obisnuit, intarzierile de cateva ore sunt frecvente. Mai grav este cand ajungi la destinatie cu aproape o zi mai tarziu, pierzand "legaturile" si fiind nevoit sa platesti din nou ceva ce ai platit deja. O astfel de intamplare ne-a povestit unul dintre cititorii nostri. Sejurul pentru doua persoane, platit agentiei Net Turism, care la randul ei a incheiase un contract cu Romantic Travel din Bucuresti, a inceput prost. Conform rezervarii nr. 22840/21 iulie 2007, s-a incheiat un contract in care era mentionat transportul cu autocarul Bucuresti - Corfu - Bucuresti, 7 nopti de cazare in camera dubla si asistenta turistica pe toata perioada sejurului. La acesta s-au adaugat tichetul de ferry-boat pentru Igoumenitsa-Kerkyra-Igoumenitsa (48 euro pentru doua persoane) si o excursie optionala pentru turul insulei (84 euro pentru doua persoane). In contractul incheiat la achizitionarea tichetelor, cat si pe vouchere, data de plecare era 28 iulie 2007, ora 14,00, din fata Farmaciei 2NA din Bucuresti si iesirea din Corfu la data de 6 august. Dar lucrurile nu s-au petrecut asa. Cinci ore intarziere "Cu trei zile inainte de plecare ni s-a comunicat ca s-a modificat data de plecare, in sensul ca s-a decalat cu o zi, adica plecarea nu va mai fi pe data de 28 iulie, ci pe data de 29 iulie. Cu 2 zile inainte de plecare, dar in urma convorbirii telefonice initiate la insistentele noastre, ni s-a mai comunicat ca s-a modificat si ora plecarii, adica 15,30 din Parcul Izvor. Acest lucru ne-a creat o serie intreaga de probleme, incepand de la cele legate de serviciu, pana la validitatea asigurarilor medicale care fusesera deja achizitionate pentru prima perioada pentru care se incheiase contractul cu agentia NET TURISM. Am primit o serie de vouchere noi in care mai erau specificate clar servicii optionale rezervate si confirmate: supliment ferry boat Igumenitsa - Corfu - Igumenitsa si excursia optionala Marele tur al Insulei Corfu, cazare 7 nopti cu intrare 30.07.2007 si iesire 6.08.2007", se arata in scrisoarea trimisa redactiei.Turistul ne-a mai informat ca incurcaturile nu s-au oprit aici. Desi li se comunicase ca plecarea se va face prin Giurgiu - Ruse, de la ghidul agentiei Christian Tour (despre care ei stiau ca va fi ghidul lor pana la destinatie) au aflat ca iesirea din tara se va face, dupa ce vor trece prin Craiova, cu bacul pe la Calafat."Plecarea a fost de fapt la ora 16,00 din Parcul Izvor. Am aflat ca transportul e asigurat de Agentia Christian Tour si urma ca la Craiova sa ne transfere (pe cei 19 turisti cati fuseseram anuntati ca s-a modificat ora plecarii) intr-un alt autocar care venea cu turisti din Timisoara, tot ai agentiei Christian Tour. Pe traseu, cei doi soferi de la Agentia Christian Tour cu greu au indraznit sa ne spuna dupa aproximativ doua ore de mers, ca de fapt autocarul din Timisoara are intarziere aproximativ cinci ore", noteaza turistul. Dupa 12 ore, aflati tot in Romania La ora 22,45, cei 19 turisti au fost debarcati in Drobeta Turnu Severin, de unde au fost preluati, la ora 23,10 de un alt autocar al Christian Tour care venea de la Timisoara. "Pentru Romantic Travel si Christian Tour, transport normal a insemnat ca dupa 12 ore de la plecarea din Bucuresti, noi sa fim inca in Romania. (...) Am ajuns la Calafat in jurul orei 1,45 noaptea. Am pierdut bacul care plecase cam cu 20 de minute inainte de a ajunge noi. Urmatorul bac a fost la ora 4.15 dimineata si, astfel, in jurul orei 5.30 eram trecuti de vama Bulgariei. Ni s-a promis ca in aproximativ 5 ore vom tranzita Bulgaria, lucru care s-a intamplat pana la urma, dar in 9 ore", sustine semnatarul scrisorii. Probleme s-au inregistrat si in Bulgaria. La ora 11,00 autocarul s-a stricat, reperatiile necesitand inca o jumatate de ora. "Nebunia generala s-a declansat in Igumenitsa, unde era sa pierdem si ultimul fery-boat. Acolo am ajuns in jurul orei 23,00, pe data de 30 iulie, la 31 de ore de la plecarea din Bucuresti prin turul Olteniei. Aici, ghida ne-a cerut banii pentru fery-boat, desi 8 persoane aveau acest serviciu preplatit, confirmat de voucherele emise de catre Romantic Travel. De pe telefoanele celor 8 clienti (de fapt doar pasageri ai agentiei Romantic Travel, s-a incercat lamurirea situatiei. Vina a fost pasata, evident, de la un tour operator la altul. In final, ni s-a promis ca vom recupera banii in tara (...) Desi dovada comunicarii acestui lucru celor de la Romantic Travel dateaza din data de 1 august, ora 15,33, intr-un mail primit de catre Angelica Opaitz, angajat Helenic Island Services, reprezentant local Romantic Travel, de la Catalina Vutescu, angajat Romantic Travel, in Bucuresti, care a afirmat ca cei 24 de euro trebuie recuperati de la agentia la care a platit fiecare turist, banii nu au fost nici pana astazi recuperati. (...) Era foarte clar, in acel moment, ca nu mai aveam cazare, nu mai aveam fery-boat platit, tur de insula platit. Platisem o factura de 538 euro degeaba", sustine turistul, precizand ca au ajuns in Kerkyra, la ora 00,30, si preluati de un autocar grecesc, care i-a lasat la ora 1,00 a zilei de 31 iulie in fata vilei unde trebuiau cazati. Astfel, turistii nostri au "calatorit" timp de 35 de ore, in loc de 22 cat era planificat, schimband trei autocare, doua ale Christian Tour si unul al companiei grecesti. Plangerile Acelasi gen de probleme au fost intampinate si la intoarcerea in tara, motiv care i-a determinat pe turisti sa depuna plangere scrisa la OPC Iasi, instiintand totodata in scris cele doua agentii de turism - Net Turism Iasi si Romantic Travel Bucuresti. "Daca ni se comunica din timp devierea de traseu, ceream rezilierea contractului, pentru ca nu puteam accepta asa ceva din cauza intarzierii la serviciu", a afirmat turistul, informandu-ne ca OPC Iasi i-a inregistrat sesizarea cu nr. 4891/15 august 2007. Incercand sa aflam adevarul, am sunat si la agentia Romantic Travel Bucuresti. Madalina Grosu, cea care a facut rezervarea celor doi soti, ne-a confirmat primirea plangerii, precizand ca a dus-o personal la secretariat si a inregistrat-o, mai departe urmand sa se ocupe directorul de vanzari Oana Danila. Eforturile noastre de a vorbi cu dumneaei au fost sortite esecului.