ENERGIE - Despagubiri pentru electrocasnicele arse     Romanii ale caror obiecte electronice si electrocasnice se defecteaza din pricina erorilor furnizorilor de electricitate vor fi despagubiti dupa aceleasi reguli, indiferent daca au c
ENERGIE - Despagubiri pentru electrocasnicele arse     Romanii ale caror obiecte electronice si electrocasnice se defecteaza din pricina erorilor furnizorilor de electricitate vor fi despagubiti dupa aceleasi reguli, indiferent daca au contract cu Electrica, Enel, E.ON sau CEZ. Insa timpul de remediere a acestor probleme creste.   Vi s-a stricat televizorul din cauza unei pene de curent? Sau frigiderul din pricina unui soc electric? Autoritatea Nationala de Reglementare in domeniul Energiei vine cu o procedura noua dupa care furnizorul de energie va va despagubi. In prezent, fiecare furnizor rezolva astfel de probleme dupa regulile din contract. Conform "Procedurii privind despagubirea consumatorilor casnici pentru deteriorarea unor receptoare electrice din culpa operatorului de retea", va trebui, ca si in prezent, sa sesizati, in scris, furnizorul de electricitate vinovat de distrugerea bunului. In maximum 5 zile lucratoare de la data incidentului.   DURATA. Potrivit capitolului 2, punctul 25, din procedura, vor fi analizate "toate evenimentele reclamate de cel putin trei consumatori", chiar daca acestea nu sunt confirmate in evidentele operatorului de retea. Furnizorul trebuie sa dea un raspuns in alte 5 zile. In cazul in care solicitarea se dovedeste intemeiata, si evidentele operative confirma incidentul in retea, va fi alcatuita o comisie de constatare, care se va deplasa pe teren pentru verificari. Analiza va mai dura si ea maximum 3 zile. Daca analiza arata ca respectivul aparat s-a defectat din vina consumatorului, adio despagubire. Dar daca e vina furnizorului sau a operatorului retelei de distributie, veti fi anuntat in maximum 15 zile si invitat in maxim 30 de zile la discutii in vederea stabilirii modalitatii de remediere. Aparatele stricate vor fi reparate de furnizor sau, daca sunt in garantie, le puteti duce la service-ul firmei respective, unde vor fi reparate in maximum 60 de zile de la prezenta socului electric. Cu facturile va trebui sa va duceti la furnizor care este obligat sa le deconteze, dar in maximum 30 de zile. Astfel, desi defectiunea s-a produs din vina furnizorului, consumatorul trebuie sa astepte 2-3 luni pentru a-si vedea din nou obiectele electrocasnice functionand. "Asupra termenelor, acestea puteau fi mai mici. Dar, oricum, fiecare dintre lucrurile astea trebuie verificate, altfel pot sa apara fraude. Si procedura noastra interna tot cam asa este", a declarat Tudor Serban, directorul tehnic al Electrica.   Reclamatii Se pot obtine despagubiri si daca perioada de intrerupere a alimentarii cu energie este mai mare decat cea din contract. Perioadele de intrerupere neprogramata pot varia intre 4 ore in zonele urbane si 24 de ore in zonele rurale. Electrica a fost reclamata de consumatori ca factureaza consumul la cursul de 3,53 de lei pentru un euro, cat era in octombrie 2006. Consumul casnic estimat pentru 2007 este de 15 TWh. Diferenta este de 0,35 lei, pe care toti o platim pentru fiecare kilovatt. Inmultit cu cei 15 TWh, avem 5,25 miliarde de lei pe care furnizorii de curent ii incaseaza in acest an in plus de la populatie, adica 1,650 miliarde de euro.


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.