Firma Colas il acuza pe Dorinel Umbrarescu de faptul ca practica termene imposibile pentru a cistiga licitatii.

Constructorul francez Colas a intrat in disputa cu cel mai mare constructor de drumuri roman, UMB Spedition, firma ce apartine „regelui asfaltului", Dorinel Umbrarescu. Conflictul priveste reparatia capitala a 19 kilometri din drumul national DN 73A, respectiv portiunea care leaga localitatile Predeal si Risnov. Marul discordiei intre cele doua firme este termenul redus de executie solicitat in oferta de UMB Spedition, respectiv doua luni fata de cel considerat normal de Colas, de 12 luni. Termenul de executie, a carui pondere a fost de 20% in ofertele depuse, a fost principalul punct forte la UMB Spedition, datorita acestuia firma lui Umbrarescu obtinind 88 de puncte, fata de 85 primite de Colas.

Oficialii acesteia contesta oferta lui Umbrarescu spunind ca termenul este nerealist. „Durata de doar doua luni pentru proiectarea si executia lucrarii nu poate fi considerata realista", spune conducerea Colas. Aceasta apreciaza ca lucrarile necesita un numar mare de autorizatii a caror obtinere dureaza si ca mai trebuie realizat si proiectul in aceasta perioada. Mai mult, Colas solicita respingerea ofertei UMB Spedition si ameninta ca, daca aceasta va fi declarata cistigatoare, va depune reclamatie la Autoritatea de Monitorizare a Achizitiilor.

Acuzele Colas sint respinse de patronul UMB Spedition, care spune ca in doua luni a reparat portiuni mult mai lungi de sosea. „Tot in doua luni am reparat 127 de kilometri, pe DN 13A, intre Miercurea-Ciuc si Balauseni, sau portiunea de 112 kilometri, intre Sacele, Cheia si Valenii de Munte", spune Umbrarescu. „DN 73A, drum folosit cu precadere de turisti, nu poate sta inchis un an pentru reparatii", spune actionarul UMB Spedition. In plus, pentru DN 73A exista si proiectul tehnic, afirma acesta. „Pot face lucrarea in doua luni, deoarece am o dotare pe care nu o mai are nimeni. Pot face 20.000 de tone de asfalt pe zi. Si ei, daca ar fi avut dotarea mea, ar fi putut face lucrarea in doua luni", afirma patronul firmei UMB Spedition.

Autoritatile par a-i da dreptate, cel putin pentru moment, lui Umbrarescu. Contestatia depusa de Colas nu este de luat in seama, deoarece legislatia achizitiilor publice nu permite ingerinte in ofertele celorlalti participanti, spune Stejarel Patrutiu, director general al Directiei de Drumuri si Poduri Brasov, care a organizat licitatia. „Nu este de luat in seama (contestatia firmei franceze - n.r.), nu este legal sa se faca interventii", afirma acesta. Patrutiu spune ca s-au facut niste punctaje, dar mai sint de asteptat precizari privitoare la anumite preturi. Termenul legal de desemnare a cistigatorului este de trei luni de la deschiderea ofertelor, conchide directorul.

Daca UMB Spedition este cel mai mare constructor de drumuri din Romania, Colas este, potrivit propriei prezentari, numarul unu in lume in constructia si intretinerea de drumuri. Grupul are activitati in 40 de tari si 62.000 de angajati. In 2006 a avut o cifra de afaceri de 10 miliarde de euro si un profit net de 396 milioane de euro.