Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) recomanda tuturor celor care achizitioneaza pachete de servicii turistice de la agentiile de turism din Romania sa solicite acestora informatii complete, in conformitate cu obligatiile de informare impuse operatorilor din turism de actele normative in vigoare. Astfel, in afara informatiilor uzuale (destinatia, ruta de parcurs, mijlocul sau mijloacele de transport utilizate, precum si categoria si caracteristicile acestora), agentia de turism este obligata sa informeze turistul, in scris, inainte de incheierea contractului, asupra tipului unitatilor de cazare, adresele si categoriile de clasificare ale acestora, durata programului, cu indicarea datei sosirii si a plecarii, informatii generale privind regimul pasapoartelor si al vizelor, precum si al asigurarilor de sanatate necesare pentru calatorie si sejur.In cazul in care turistii nu au beneficiat de serviciile contractate, la intoarcerea din concediu trebuie sa se adreseze in primul rand agentiei de turism cu care au incheiat contractul, pentru a fi despagubiti si numai in cazul in care nu sunt multumiti de oferta agentiei de turism pot depune reclamatii la Oficiile judetene pentru Protectia Consumatorilor, respectiv Oficiul pentru Protectia Consumatorilor al Municipiului Bucuresti.