Pentru industria publicitatii telefonul mobil reprezinta o adevarata mina de aur. Publicitarii stiu insa ca a promova un mesaj intr-un astfel de mediu este o misiune delicata, existand destul de usor posibilitatea agasarii utilizatorului.

Noile tehnologii par insa a le oferi acestora o formula potrivita pentru a-si face simtita prezenta in mediul mobil fara a provoca iritare in randul celor peste 2 miliarde de abonati la servicii de telefonie mobila existenti in prezent la nivel mondial.

DE URMAT. Un model de succes al publicitatii mobile, mai ales in Japonia, o piata cu peste 98 de milioane de celulare cu internet, il constituie cel bazat pe cautarile pe internet. Se estimeaza ca publicitatea mobila va genera pana in 2011, numai in Japonia, venituri de 1 miliard de dolari, de trei ori mai mult decat anul trecut. Gratie vitezelor mai mari de acces si preturilor convenabile pentru conexiunea la internet, utilizatorul a trecut peste senzatia ca isi pierde timpul si banii parcurgand reclamele in timpul unei cautari pe telefonul mobil. Dispozitive mai performante si retele mai rapide insemna, in opinia directorului executiv al Asociatiei Marketingului Mobil (AAM), Laura Marriot, mai multe branduri care se folosesc de aparatele mobile pentru initierea unor campanii complexe de promovare.


REORIENTARE. Pana de curand mesajele publicitare pe mobil ajungeau la utilizator cand acesta accesa prin intermediul unui browser anumite site-uri, mai degraba decat direct prin intermediul meniului telefonului operatorilor de telecom, care se temeau ca o astfel de strategie i-ar face sa piarda clienti. Acestia isi schimba politica, ca urmare a cresterilor tot mai mici ale veniturilor si a saturarii pietelor. Deschiderea operatorilor catre piata publicitatii este esentiala pentru o publicitate personalizata, cu un public tinta bine conturat, intrucat ei detin informatii precum adresa, varsta au jocuri preferate ale utilizatorilor.