Romanii cunosc detalii despre pensiile private si despre asigurarea de viata, insa nu se inghesuie sa-si incheie contracte. Desi cunosc obligativitatea acestei legi, mai mult de jumatate nu au de gand sa-si faca o pensie privata.


Tre
Romanii cunosc detalii despre pensiile private si despre asigurarea de viata, insa nu se inghesuie sa-si incheie contracte. Desi cunosc obligativitatea acestei legi, mai mult de jumatate nu au de gand sa-si faca o pensie privata.


Trei sferturi dintre romanii cu varsta sub 35 de ani stiu despre necesitatea inscrierii in sistemul de pensii private, restul nefiind la curent cu acest subiect, potrivit unui sondaj realizat de Compania de Cercetare Sociologica si Branding (CCSB). Parerile oamenilor sunt impartite referitor la proiectul de lege cu privire la pensiile private. In afara celor 18% care nu au vrut sa raspunda, cea mai mare parte este de acord cu proiectul de lege, adica 71%, restul fiind impotriva.  

Desi sustin ca stiu de existenta legii, 56% dintre participantii la sondaj nu au de gand sa-si faca o pensie privata obligatorie. Doar 27% dintre persoane au declarat ca-si vor face pensie privata, in timp ce 17% nu
s-au hotarat inca.


Dupa cum era de asteptat, intentia de participare este strict legata de varsta. Mai mult de jumatate din cei sub 35 de ani vor sa isi faca pensii private. Pe masura inaintarii in varsta se observa o scadere brusca a interesului pentru acestea. Astfel, dupa varsta de 45 de ani, numai 45% dintre salariati mai apeleaza la pensiile private, ajungand ca la 65 de ani numai 8% sa aiba pensie privata. Fiecare an in plus scade interesul pentru pensii private cu aproximativ 1,5 puncte procentuale. Astfel, varsta este un foarte bun indicator pentru intentia privind pensiile private: peste 90% din evolutia intentiei de inscriere in sistemul de pensii private se poate explica prin intermediul varstei.


ALEGERI. Cei care vor sa-si faca pensie privata pot alege dintre multitudinea asiguratorilor de pe piata. Cei mai multi (40%) s-ar inscrie la ING, in clasament urmand BCR cu 19%, Allianz Tiriac cu 14%, BRD cu 8%, Raiffeisen cu 4%, Banca Transilvania cu 3%, Aviva si Generali cu 2%, iar 8% ar alege alta firma de asigurare sau banca.


ASIGURARI DE VIATA. Romanii nu s-au inghesuit sa-si incheie asigurarea de viata. Astfel, 77% dintre acestia nu au asigurarea de viata, in timp ce numai 16% au asigurare de viata, restul persoanelor evitand sa raspunda la intrebare. Cea mai mare parte din cei care au asigurare de viata au apelat la BCR, adica 22%, urmand ING cu 19%, Asirom cu 10%, Raiffeisen (8%), Allianz Tiriac (6%) etc. Majoritatea celor care au asigurari de viata (59%) au ales o polita pe termen limitat, 30% pe termen nelimitat, iar 9% o asigurare mixta. Mai mult, aproape jumatate din persoanele care nu au asigurare de viata nu au de gand sa-si faca, si numai 18% intentioneaza sa incheie o astfel de asigurare.

Cea mai mare parte a celor care si-ar face asigurare de viata ar apela la ING, urmand BCR, Allianz Tiriac, Raiffeisen, BRD, Omniasig, CEC, Bancpost, Asirom etc. La capitolul intentii romanii stau bine. Peste 50% dintre persoane si-ar incheia o asigurare de viata pe termen nelimitat, 37% pe termen limitat, iar 11% ar alege varianta mixta.


Conform estimarilor, compania ING tinde sa obtina o treime din piata, adica aproximativ 1,3 milioane de clienti, atat la asigurari de viata, cat si la pensii private. Urmatoarea pe lista este BCR, cu aproape 900.000 de clienti, adica 20% din piata, Allianz Tiriac cu circa 400.000 de clienti, adica 10% din piata potentiala, Raiffeisen, BRD si Asirom, cu aproximativ 200.000-250.000 de clienti, circa 5% din potentialul pietei. Sondajul a fost realizat in perioada 26-29 iulie 2007 in 318 localitati din tara, pe un esantion de 1.055 de persoane adulte, neinstitutionalizate.
Interviurile s-au desfasurat la telefon si la domiciliul subiectilor de Compania de Cercetare Sociologica si Branding.


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.