Cu ocazia inaugurarii, oficialii au anuntat ca lucrarile de reabilitare a Salii Palatului vor dura trei ani.

Scena refacuta a Salii Mari a Palatului a fost inaugurata vineri, 17 august, in prezenta ministrului Culturii si Cultelor, Adrian Iorgulescu. Modernizarea scenei inainte de Festivalul "George Enescu" reprezinta o prima etapa dintr-un program amplu de reabilitare a Salii Palatului, program ce va dura trei ani. Desi initial specialistii estimasera ca lucrarile la noul mall cultural de la Sala Palatului vor dura doi ani, vineri, proiectantul Romeo Belea, prezent la inaugurarea scenei, a informat ca termenul aproximat va trebui prelungit cu inca un an.

"Scena este totalmente schimbata. Au fost montate panouri astfel incit orchestra sa se auda mai bine. Scena a fost putin ingustata astfel incit sunetul sa fie mai bine propulsat spre sala. Nu se va mai interveni la scena, acum este apta pentru concerte", a precizat vineri ministrul Adrian Iorgulescu, citat de NewsIn. Pentru proiectarea si executia modificarilor operate asupra principalei scene a Salii Palatului s-au cheltuit 510.000 de euro.

Pregatirile pentru Festivalul Enescu includ si masuratori in urma carora sa se poata monta un sistem electroacustic adecvat, au mai precizat oficialii, care au contactat deja firme din strainatate pentru a rezolva problema acusticii.

Modificarile pe care Sala Palatului urmeaza sa le suporte incep cu inlocuirea peretilor, a mobilei si a pardoselii si se vor incheia cu schimbarea actualului plafon, care e fonoabsorbant. Aceste interventii vor fi realizate in a doua etapa a programului de reabilitare. Dupa a treia si ultima etapa a reabilitarilor, Sala Palatului se va transforma in primul mall cultural din tara. Proiectul mall-ului prevede o sala rotunda, amplasata la subsol, in fata Salii Palatului, cu o capacitate de 1.000 de locuri. Mall-ul va mai cuprinde inca sase sali cu o capacitate mai mica, o sala cu 800 de locuri, doua sali de cinema, un amfiteatru, cafenele, librarii si magazine.

Sala Palatului a fost construita in anii saizeci pentru a gazdui congresele si a fost extinsa apoi in anii optzeci. Acustica defectuoasa a fost intotdeauna o problema a acestui spatiu, iar in 2005, Ioan Holender, directorul artistic al festivalului, a declarat ca refuza sa participe la organizarea evenimentului daca nu se va solutiona problema acusticii.