Singura situatie in care agreez cifrele este perioada soldurilor. 50, 70, chiar 80% reducere! Abia asa am reusit sa imi explic anii de chin la matematica din gimnaziu. Intrebarea mea zilnica, pentru profesoara de matematica, era: „Si la ce folosesc toate astea?". E clar ca motivul pentru care nu a fost niciodata capabila sa imi dea un raspuns satisfacator este ca nu era o „fashion victim" si nici nu a banuit vreodata ca eu as fi putut deveni una. De altfel, este foarte simplu: 50% reducere, adica platesti mai putin. Si, evident, asta te face sa cumperi mai mult. Deci, cumperi mai mult si platesti mai putin. Ceea ce e foarte bine! Fara intentia de a scrie un elogiu lunii august, am pornit de la remarca simpla ca vitrinele arata splendid acoperite cu placutele colorate anuntind reducerile. Solduri! Solduri! Solduri! Felul in care arata, in perioada soldurilor, mall-urile, supermarketurile si alte surse de pacat seamana incredibil de mult cu cea a sarbatorilor de Craciun sau de Paste, ceea ce ma duce cu gindul ca perioadele de reduceri au devenit noi forme de sarbatori pagine in rindul obsedatilor de cumparaturi si vinatorilor de chilipiruri.

Si, pe masura ce scriu, simt din nou entuziasmul si bucuria sincera cu care am admirat dupa fiecare zi de shopping sacosele, plasele, cutiile si sarsanelele cu rasfaturi zacind pe podeaua din hol. Este drept, un pret nu o sa ne omoare niciodata si, pentru cele mai multe dintre noi, reducerile sint doar un pretext anual (sau sezonier) pentru exces. Dar barbatii, tatii, mamele, toata lumea se induioseaza cind, in mijlocul crizei „Iar ti-ai cumparat pantofi!?", scapi fraza: „Dar erau la jumatate de pret... Un chilipir!".

Luna august si reducerile supreme sint un prilej de bucurie pentru oamenii saraci si pentru toti cei care nu sint atit de bogati pe cit si-ar dori, ceea ce practic inseamna toata lumea! Acum, sezonul de vara a trecut, sintem gata cu totii pentru cel de toamna! 50% sa fie!