Proprietarii si-au dublat preturile la terenuri  Renault va initia constructia centrului de proiectare auto de la Titu in toamna acestui an sau la inceputul anului viitor, grupul francez avand probleme in cumpararea terenurilor de la persoane fi
Proprietarii si-au dublat preturile la terenuri Renault va initia constructia centrului de proiectare auto de la Titu in toamna acestui an sau la inceputul anului viitor, grupul francez avand probleme in cumpararea terenurilor de la persoane fizice, din cauza preturilor ridicate, motiv pentru care a cerut autoritatilor exproprierea parcelelor. Investitorul francez a achizitionat pana in prezent doar jumatate din totalul terenurilor pe care intentioneaza sa amenajeze centrul de proiectare si dezvoltare de modele auto, aflate in posesia unor persoane private, refuzand sa accepte preturile cerute de unii proprietari in schimbul suprafetelor, au declarat, pentru Mediafax mai multe surse guvernamentale. Preturile terenurilor extravilane de langa orasul Titu s-au dublat dupa ce grupul francez a anuntat ca va construi in zona un centru de proiectare auto, ajungand de la un pret mediu de 1,5 euro pe metru patrat, la inceputul lunii februarie, la 3 euro/mp. Parcela de teren necesara Renault este fragmentata, pe o portiune de 100 hectare fiind circa 150 de proprietari. Numarul mare al proprietarilor, lipsa actelor de succesiune si de cadastru, precum si preturile ridicate solicitate de detinatorii de terenuri au ingreunat negocierile derulate de reprezentantii investitorului francez, care s-au adresat recent premierului Calin Popescu Tariceanu si autoritatilor locale si au cerut sa li se atribuie parcelele necesare prin metoda exproprierii, utilizata in cazul marilor proiecte de investitii, au afirmat sursele. Modificarea PUZ, luata in calcul Solicitarea Renault de expropriere a terenurilor a fost respinsa de autoritati in urma unor discutii in care a fost insa luata in calcul si varianta modificarii planului urbanistic zonal (PUZ), cu introducerea unor prevederi prin care proprietarilor parcelelor necesare investitorului sa li se interzica sa construiasca pe acele suprafete. "Interdictia de a mai ridica orice fel de constructii i-ar putea determina pe proprietari sa vanda mai usor terenurile, la o suma apropiata de oferta investitorului si care se apropie de vechiul pret. Ulterior, PUZ-ul ar putea fi din nou modificat pentru a permite derularea proiectului de investitii", au aratat sursele citate. Primarul orasului Titu, Ilie Dinu, a precizat ca solicitarea Renault de expropriere a terenurilor nu a putut fi acceptata. "Noi putem modifica PUZ-ul, dar numai in masura in care acest lucru nu afecteaza dreptul de proprietate", a adaugat primarul din Titu. El a aratat ca este optimist in ceea ce priveste proiectul Renault de la Titu, iar lucrarile la centrul de proiectare auto vor incepe fie in luna septembrie sau octombrie, intr-un scenariu optimist, fie in ianuarie 2008. Renault ar putea reanaliza proiectul initial Reprezentantii firmei Renault Technologie Roumanie, care a concesionat terenul din Titu detinut de Consiliul Judetean Dambovita, pentru constructia centrului, au spus ca achizitionarea de terenuri a incetat, deoarece parcelele care ar mai putea fi cumparate sunt dificil de gestionat din cauza fragmentarii si a celor aproximativ 350 de proprietari, ceea ce face imposibila obtinerea unei suprafete unitare. Un alt motiv al sistarii achizitiei de terenuri este, potrivit reprezentantilor firmei, "tendinta inacceptabila de specula", pretul parcelelor depasind deja de peste 12 ori valoarea de anul trecut, in conditiile in care Renault Technologie Roumanie este singurul investitor interesat de terenul din zona. "Daca pretul terenului va ramane la aceste valori ridicate, Renault Technologie Roumanie ar putea reanaliza proiectul initial, astfel incat sa limiteze investitia sa la Titu prin adaptarea la suprafata de teren disponibila in prezent, de circa 350 hectare", spun reprezentantii firmei. Renault a anuntat anul trecut ca intentioneaza sa construiasca langa Titu un centru pentru proiectarea si dezvoltarea de modele auto destinate pietelor emergente, pe un teren de 258,4 hectare apartinand autoritatilor locale si pe alte aproape 450 de hectare ce urmau sa fie achizitionate de la persoane private.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.