Inaugurarea primului pasaj rutier din zona Baneasa, de pe DN1, a pornit cu "stangul". Şi nu ne referim doar la accidentul de circulatie de ieri dimineata, cand 3 muncitori care lucrau in zona au fost raniti de o masina condusa cu viteza excesiva, ci si la faptul ca extinderea si modernizarea DN1 a fost inca de la inceput un proiect gandit anapoda. Bunele intentii s-au transformat rapid intr-un adevarat calvar pentru soferi, incepand cu restrictionarea sau chiar cu inchiderea circulatiei pe unele portiuni de drum, pana la taraganarea lucrarilor. Ce sa mai spunem de haosul creat prin demararea modernizarii, in acelasi timp, la cele 2 poduri, dar si la pasajul rutier subteran in dreptul Aeroportului Baneasa si la inca 2 pasaje subterane pietonale? In acest context, nici nu mai merita amintit faptul ca aglomeratia de pe DN1, in special in zona cu pricina, a devenit zilnic un cosmar. Suntem curiosi daca dupa finalizarea extinderilor se va realiza mult trambitata fluidizare a traficului, asa cum au promis autoritatile.Lasand la o parte aceste mici inconveniente, ieri dimineata autoritatile au mai bifat un "succes". Premierul Calin Popescu Tariceanu si ministrul Transporturilor, Ludovic Orban au taiat panglica primului pasaj rutier situat in zona centrelor comerciale Carrefour-Ikea. Ceremonialul s-a desfasurat ca la "carte", chiar daca lucrarile au avut aproximativ 9 luni de intarziere. Lucrarile pentru fluidizarea traficului pe DN1 si cele 2 pasaje au fost incepute in luna noiembrie 2005, iar contractul prevedea initial finalizarea acestora in termen de 15 luni, respectiv in ianuarie 2007. Ministerul Transporturilor a decis extinderea la 25 luni, estimandu-se ca lucrarile vor fi gata in noiembrie 2007. Valoarea totala a contractului este de 31,8 milioane de euro. Cu viteza redusa De ieri dupa-amiaza, pasajul din zona comerciala Baneasa de pe DN1 Bucuresti - Ploiesti a fost deschis circulatiei joi, dupa ce a fost testat cu ajutorul mai multor camioane incarcate cu balast, a declarat ieri Cristian Duica, directorul general adjunct al Companiei de Drumuri. Pasajul are 600 de metri, inclusiv rampele de acces, cate 3 benzi si un trotuar pe sens si a costat 17,48 milioane de lei (aproximativ 4,9 milioane euro).Ingrijorat de numarul mare de accidente care se petrec pe soseaua Bucuresti - Ploiesti, ultimul, asa cum mentionam mai sus, a avut loc cu doar cateva ore inainte de inaugurarea pasajului de la Baneasa, premierul a cerut Companiei de Drumuri Nationale si Politiei sa monteze panouri de semnalizare pentru reducerea vitezei pe DN1. Cu aceasta ocazie, Tariceanu a anuntat ca lucrarile pentru un nou pasaj subteran in zona Baneasa vor fi oprite pe perioada summit-ului NATO de la Bucuresti, din perioada 2-4 aprilie 2008. Pentru ca situatia sa nu mai scape de sub control, premierul i-a cerut ministrului Transporturilor sa se asigure ca lucrarile la cel de-al doilea pod vor fi incheiate cat mai repede, tinand cont si de "conditiile de securitate" pe care le impune transportul demnitarilor romani si straini pe DN 1, la summit-ul NATO de la Bucuresti. Inspectie pe nepusa-masa In urma cu o luna, Tariceanu si Orban au inspectat, neanuntati, santierul de reabilitare a DN1, seful Guvernului declarand ca este nemultumit de ritmul in care este derulat proiectul de catre firma portugheza Lena Construcoes si ca lucrarile trebuie accelerate.Ulterior, directorul pentru Romania al firmei Lena, Manuel Pires Joao, a afirmat pentru Mediafax ca lucrarile de largire a DN1 in Otopeni au fost realizate in proportie de 75%, iar primul pod de pe DN1 va putea fi folosit incepand cu luna august, traficul urmand sa se desfasoare in conditii normale din 30 noiembrie a.c.La finalizarea lucrarilor de modernizare, volumul de trafic existent pe aceasta portiune a DN1 va fi preluat de cele 2 pasarele aflate in stadiu de constructie, ceea ce va duce la fluidizarea circulatiei. Cele doua pasarele vor fi conectate pe sensul axului de drum, pe ambele parti, stanga si dreapta, iar la finalizare regimul de viteza va fi acelasi ca si pana in prezent. Lena tinteste 900 mil. euro, cifra de afaceri Compania portugheza Lena Engeharia E Construcoes a castigat licitatia pentru atribuirea contractului de largire si modernizare a DN1, intre Aeroportul Baneasa si Pasajul Otopeni, dupa ce Compania Nationala de Drumuri a reziliat contractul incheiat initial cu firma Efklidis din Grecia, pentru intarzierea lucrarilor. Contractul cu Lena a fost semnat in luna august a anului trecut si are o valoare de 97,3 milioane lei, la care se adauga TVA.Grupul Lena, prezent pe piata romaneasca din anul 2004 prin Lena Construcoes, are momentan peste 250 de angajati in Romania si un portofoliu de aproximativ 40 de lucrari, printre care: lucrarea de largire a DN1, modernizarea Bulevardului Doamna Ghica, impreuna cu realizarea unui pasaj superior si infrastructurile din Baneasa.Grupul a investit recent in echipamente de baza, printre care statii de asfalt si statii de betoane. In termeni globali, Lena preconizeaza pentru anul 2007 o cifra de afaceri de peste 900 milioane euro, reprezentand o crestere de 73% fata de 2006. Pentru grupul Lena, anul 2007 este un an de consolidare a pozitiei sale pe piata romaneasca, reprezentantii firmei estimand o cifra de afaceri de 30 milioane euro si o crestere de 30% fata de volumul de afaceri din anul anterior. In afara de piata romaneasca, compania portugheza Lena Construcoes este prezenta si in tari precum: Bulgaria, Algeria, Maroc etc.