Urmarind transpunerea directivelor europene privind publicitatea inselatoare si cea comparativa, Ministerul Economiei si Finantelor (MEF) a elaborat un proiect de lege privind sanctionarea acestor fapte si preluarea acestor atributii de la Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului (ANPC). In luna mai a.c., reprezentantii Autoritatii ne-au anuntat ca "Proiectul de lege privind reglementarea unor practici comerciale incorecte ale agentilor economici in relatia cu consumatorii a primit toate avizele ministerelor implicate", fiind transmis deja Secretariatului General al Guvernului.Potrivit proiectului reactualizat, MEF poate fi sesizat atunci cand publicitatea nu este decenta, corecta, onesta, creeaza confuzie, nu este conforma uzantelor comerciale cinstite, ministerul putand stabili odata cu aplicarea sanctiunii contraventionale si incetarea publicitatii inselatoare sau a publicitatii comparative ilegale.Pentru determinarea caracterului inselator al publicitatii, MEF recomanda analizarea informatiilor legate de caracteristicile bunurilor sau serviciilor, pretul sau modul de calcul al pretului si conditiile in care se distribuie bunurile sau se presteaza serviciile, precum si a naturii sau a atributiilor persoanei care isi face publicitate (identitatea si activele sale, calificarile si detinerea drepturilor de proprietate industriala, comerciala sau intelectuala).MEF isi aroga dreptul de a solicita comerciantului care isi face publicitate documente care sa dovedeasca acuratetea informatiilor publicate, in cazul in care acestea nu-i sunt prezentate in termenul stabilit sau sunt considerate insuficiente, afirmatiile din anuntul publicitar in cauza vor fi considerate inexacte. In ceea ce priveste publicitatea comparativa, aceasta este permisa, daca sunt indeplinite cumulativ mai multe conditii, respectiv daca nu este inselatoare, compara bunuri sau servicii care raspund acelorasi nevoi sau sunt destinate acelorasi scopuri, compara, in mod obiectiv, una sau mai multe caracteristici esentiale, relevante, verificabile si reprezentative ale respectivelor bunuri sau servicii, care pot include si pretul, nu discrediteaza sau denigreaza marcile, denumirile comerciale, alte semne distinctive, bunuri, servicii, activitati sau situatia unui concurent.