Pe DN 1 a fost finalizat, in sfarsit, primul pasaj suprateran din zona comerciala Baneasa. Cu o intarziere de vreo opt luni, fata de termenul prevazut la debutul lucrarilor de constructie, in noiembrie 2005. Podul a fost deschis circulatiei ieri cu mult tam-tam si cozi kilometrice in trafic. Pe la pranz a avut loc inaugurarea oficiala, facuta de premierul Calin Popescu Tariceanu - venit special din concediu pentru asta - si de ministrul Transporturilor, Ludovic Orban. Insa inaugurarea nu a coincis cu deschiderea circulatiei - programata pentru ora 18:00 - pentru ca pasajul trebuia testat inainte. Sub ochii celor doi oficiali, un convoi de camioane incarcate cu balast s-a urcat pe pod pentru a i se incerca rezistenta. Premierul s-a declarat incantat de lucrare, desi mai sunt ceva finisaje de facut si indicatoare rutiere de pus.   BLOCAJE. Insa nu la fel de incantati au fost soferii care au avut drum pe acolo, la acea ora festiva. Pentru ca ceremonia de inaugurare a dat peste cap traficul, si asa dificil in zona. Rezultatul: un blocaj precum cele de vineri seara, cand jumatate din Bucuresti fuge la munte. Coloanele de masini se intindeau pana la Piata Presei. "Ar trebui sa se inaugureze mai repede", vociferau soferii. Claxoane, nervi, avioane pierdute. Si acesta a fost doar primul episod. Pentru ca la ora 18:00, la care era programata deschiderea circulatiei pe pasaj, traficul era paralizat in zona din cauza unui accident produs pe DN 1, la Otopeni, cu vreo trei ore inainte. Zeci de oameni, romani si straini, au coborat din masini si au luat-o la fuga spre aeroport, insa multi au pierdut zborurile. Din cauza acestui bucluc, insusi ministrul Orban a intarziat la festivitatea de deschidere a circulatiei pe pasaj. Se vede treaba ca, desi Ministerul Transporturilor tine secreti indicatorii tehnico-economici ai proiectului de fluidizare a traficului pe DN 1, in aceasta zona, nu poate ascunde nebunia de pe acest drum.   PROBLEME. Deschiderea pasajului, indelung asteptata si prezentata de oficiali ca o mana cereasca, nu rezolva insa problemele de trafic. Pentru ca, desi podul are trei benzi pe sens, timp de vreo doua luni se va circula doar pe doua benzi, deoarece nu au fost terminate lucrarile de largire a DN 1.    Date tehnice Pasajul are 600 de metri, inclusiv rampele de acces, cate trei benzi si un trotuar pe sens si a costat 17,48 milioane de lei (circa 5 milioane de euro). Lucrarea face parte din proiectul de fluidizare a traficului pe DN 1, intre Aeroportul Baneasa si Pasajul Otopeni, in valoare de 97,3 milioane de lei, la care se lucreaza din 2005 si al carui termen de finalizare se tot amana. Oare cand vom avea trei benzi pe DN 1 si cel de-al doilea pasaj suprateran din zona Baneasa?