Operatorul retelei de magazine de mobilier si decoratiuni interioare Ikea are in vedere deschiderea celui de-al doilea magazin in Romania pana la sfarsitul anului viitor. "In cateva luni vom definitiva calculele in acest sens. Pentru inaugurarea unui magazin Ikea este nevoie de circa 12-14 luni, asa ca este posibil sa avem la sfarsitul anului viitor un al doilea magazin", a declarat retail managerul Ikea, Cornel Oprisan. Vanzarile pentru acest an au fost estimate initial la 40 milioane euro, insa potrivit reprezentantului companiei, volumele de vanzari au depasit deja asteptarile initiale. In privinta comportamentului la nivel de piata, Oprisan estimeaza o crestere de 12 pana la 16%, la circa 700 de milioane de euro", in conditiile in care anul trecut cresterea a fost de cca. 8%. Ikea a lansat ieri editia 2008 a catalogului de prezentare din Romania, pentru care a investit 1,3 milioane euro. Intregul buget de marketing si publicitate alocat pe anul fiscal 2007-2008 este de 2,5 mil. euro. Catalogul a fost tiparit in 950.000 de exemplare si va fi distribuit in Bucuresti si in imprejurimi, in perioada 20 august - 9 septembrie.Potrivit reprezentantilor companiei, preturile produselor afisate in noul catalog sunt in medie cu 12% mai mici decat cele actuale. "Acest lucru a fost posibil deoarece ne-am concentrat foarte mult pe optimizarile de costuri, de logistica, de transport", a spus Oprisan.Producaatorul suedez de mobila Ikea a deschis primul magazin din Romania in zona Baneasa in luna martie, cu o investitie de peste 25 milioane euro. Magazinul este operat in sistem de franciza si a inregistrat vanzari de peste cinci milioane euro in primele trei saptamani de la deschidere.Şi alti jucatori internationali din retailul de mobila si decoratiuni interioare si-au anuntat prezenta pe piata romaneasca. Compania austriaca Kika a anuntat in primavara ca va deschide un magazin in Romania anul viitor. Potrivit propriilor date, Kika face parte din grupul Kika/Leiner si este lider de piata din Austria.