Designul dicteaza vanzarile telefoanelor premiumPiata de profil creste cu 30% anual Interesul romanilor pentru telefoanele performante si din clasa premium creste cu fiecare aparitie care aduce ceva nou in materie de design si functionalitate, au declarat reprezentantii Germanos si Flamingo International.Piata acestor telefoane este accesibila in general clientilor cu venituri medii si mari, care sunt dispusi sa cheltuiasca intre 1.000 si 2.500 RON. Romanii sunt foarte receptivi la noile modele lansate cu functii complexe si design inovator, dar in general, chiar daca achizitioneaza telefoane mobile complexe din punct de vedere tehnic, din segmentul premium, nu utilizeaza decat functiile de baza. Consumatorii din alte state europene sunt mai obisnuiti sa utilizeze si functiile suplimentare ale telefonului mobil pe care il achizitioneaza si, de asemenea, rata de schimb a telefonului mobil este mai ridicata decat in Romania."Nu se poate spune ca exista o diferenta semnificativa intre atitudinea consumatorilor din Romania si a celor din alte state europene in ceea ce priveste modelele de lux ale telefoanelor mobile, interesul fiind ridicat pe toate pietele", au declarat oficialii Flamingo International.Cei care achizitioneaza telefoane mobile de lux au, in general, varste cuprinse intre 18 - 45 de ani, acest interval incluzand atat persoane tinere, dinamice, bine informate, pentru care propria imagine, statutul social, divertismentul si prietenii sunt foarte importante, cat si adulti, cu venituri medii si mari, concentrati asupra carierei si asupra dezvoltarii profesionale, care au nevoie sa fie in permanenta informati sau conectati la Internet. Interesul romanilor pentru telefoanele mobile din clasa lux a crescut pe masura dezvoltarii pietei de telefoane mobile complexe, cu functii multiple. Gradul interesului a crescut in special odata cu aparitia si dezvoltarea modelelor de telefoane cu mp3 player, camera foto si bluetooth, functiile cele mai utilizate de catre consumatorii romani. Cresterea veniturilor populatiei, precum si ofertele practicate de retaileri reprezinta principalii factori care stau la baza cresterii interesului romanilor pentru gadgeturi din segmentul premium. "Aparitii cu design inovator, ca seria Ultra de la Samsung, modelele Shine si Prada de la LG, 8600 Luna de la Nokia, sau care integreaza functii de varf, ca Nokia N95 si E90, determina cresteri ale vanzarilor segmentului de varf, in special in primele 2-3 luni de la lansare. Segmentul premium este inca sub 15% din vanzari, insa creste rapid, cu circa 30%, de la an la an", a declarat pentru Curierul National Adelina Pasat, marketing manager Germanos Romania. Terminalele smart nu mai sunt un lux pentru romani Smartphone-urile prezinta un interes din ce in ce mai mare pentru clienti business si nu numai, iar prin accesibilizarea preturilor tind sa nu mai fie un lux, devenind obiect pentru mass-market."Principalii utilizatori ai acestor terminale sunt cei pentru care mobilitatea este extrem de importanta", a mai declarat reprezentanta Germanos Romania. Un smartphone ofera posibilitatea de a avea acces la mesajele e-mail intr-un mod foarte facil, permite vizualizarea continutului unor documente tip Office (fisiere Excel, Word, PowerPoint etc), marea majoritate a acestor telefoane permit editarea documentelor, se pot transmite/primi imagini foto/video, se poate naviga pe Internet.Un astfel de terminal are multiple optiuni de entertainment, precum muzica, vizionare filme, poze, se pot utiliza jocuri mult mai complexe decat cele existente pe un telefon obisnuit si, mai nou, terminalele se pot utiliza si pentru navigare prin sistemul GPS. Aceste functii pot fi diferite de la un producator la altul, de la un model la altul, si evolueaza pe zi ce trece. Un factor important in utilizarea acestor terminale este acela ca exploatarea unor astfel de functii complexe necesita de cele mai multe ori si accesul la servicii speciale, oferite de operatorii de telefonie mobila. 3G-ul creste incet, dar sigur Avand in vedere interesul pe care providerii de telefonie mobila il manifesta in privinta introducerii serviciilor 3G, aceasta piata este foarte promitatoare, au declarat oficialii Flamingo.Un pas foarte important in dezvoltarea serviciilor 3G in Romania este obisnuirea consumatorilor cu acest tip de servicii si constientizarea beneficiilor pe care acestea le aduc. Cresterea interesului in tehnologia 3G va urma in mod firesc. "In urma cu un an, preturile terminalelor compatibile cu tehnologia 3G erau ridicate, iar gama de terminale disponibile destul de limitata. Acum, tarifele sunt mult mai accesibile, iar gama de telefoane mobile si echipamente de conectare variata", a declarat pentru Curierul National Thierry Millet, director comercial Orange Romania.Conform unui studiu al companiei Germanos realizat anul trecut in principalele 10 orase din Romania, doar o mica parte din consumatorii intervievati au folosit optiunea de videoconferinta. Rata de penetrare a serviciilor cu valoare adaugata care folosesc tehnologiile EDGE, 3G sau terminalele GPRS este inca scazuta in Romania. Consumatorii romani sunt tot mai interesati de serviciile de voce si SMS. Piata se dezvolta in paralel cu investitiile inregistrate de operatori in astfel de servicii.