Comisarul european pentru Industrie, Günter Verheugen, a luat apararea producatorilor de masini mari din Germania, sustinind ca acestia n-ar trebui sa plateasca taxe mai mari in strategia de reducere a emisiilor de carbon. Oficialul neamt a declarat unei publicatii ca fabricile de autovehicule mari nu trebuie sa fie singurele care fac sacrificii importante pentru a reduce emisiile de gaze cu efect de sera. „N-ar trebui sa uitam ca masinile de lux si cele destinate clasei de mijloc sint atuul nostru cel mai mare", a spus Verheugen referindu-se la economia germana. El a adaugat ca se asteapta progrese mari in aceasta directie din partea masinilor mari, dar si masinile mici trebuie sa ia masuri, pentru ca limita nu poate fi aceeasi pentru toate. Declaratiile lui Verheugen apar in contextul pregatirilor CE de a stabili un prag-limita pentru fabricile de automobile de reducere a emisiilor de carbon, la toate masinile noi, pina la 130 grame/km pina in 2012. Ideea este contestata de producatorii de masini mari, in special germane, spre deosebire de cele mai mici si care consuma mai putin, in special din Italia si din Franta. Fiat si Peugeot sustin ca toate masinile trebuie sa respecte aceeasi limita, indiferent de marime. (S.M.)