PRO TV si Realitatea au primit anul acesta cele mai multe licente audiovizuale pentru statiile lor locale. Pina la sfirsitul acestui an, inca 63 de posturi tv vor debuta in Romania, in contextul in care, pina pe 1 iulie, Consiliul National al Audiovizualului (CNA) a autorizat deja alte 31 de canale. Aglomeratia licentelor audiovizuale a crescut cu aproape 44% in 2007, Consiliul dind unda verde la doar 53 de canale anul trecut.

„Principalii actori media de pe piata interna se consolideaza", explica pentru Cotidianul Rasvan Popescu, presedintele interimar al CNA-ului: „38 dintre cele 63 de posturi vor emite pe frecvente de mare putere si vor completa retelele PRO TV, Antena 1, Realitatea si Prima. 18 sint de putere mica, iar restul de sapte sint prin satelit, unde e vorba, in general, de canale tematice". Seful Consiliului a adaugat ca anul acesta si solicitarile au fost mai multe fata de 2006: „E vorba de o dezvoltare evidenta, iar strategia CNA de acoperire a intregului teritoriu al tarii cu programe tv este aproape de finalizare".

PRO TV SA e primul in top, cu 11 licente noi acordate, potrivit informatiilor date de CNA si citate de NewsIn. Alaturi de statiile locale de la Alexandria, Focsani si Novaci, trustul a mai primit autorizarea Consiliului si pentru Info Sport si Business Club, doua posturi anuntate mai demult de oficialii din Pache Protopopescu. A doua in clasament, Realitatea Media SA are noua licente, printre care si cele pentru statiile din Timisoara, Constanta, Cimpulung, Deva si Delta. Antena 1 SA si SBS Broadcasting Media SRL, compania care detine Prima TV, isi vor consolida si ele pozitia in teritoriu, cu cite sapte licente fiecare.

Tot anul acesta sint asteptati si fratii de pe micul ecran ai radiourilor Europa FM si Radio 21. Proprietarul lor, trustul francez Lagardere, a anuntat o investitie minima de 25 de milioane de euro pentru Europa 1 TV, anuntata ca fiind o televiziune generalista, si Europa 2 TV, un post pentru copii. „Proiectele pentru cele doua televiziuni s-au finalizat, iar decizia asupra momentului lansarii fiecareia dintre ele va fi luata la Paris de catre conducerea grupului Lagardere", a declarat recent pentru „Business Standard" Cristina Zegheru, vicepresedintele executiv al EDI Romania, companie controlata de Lagardere.

Inghesuiala din peisajul romanesc de tv este explicata si de datele ultimului raport Initiative Media: valoarea pietei de publicitate din Romania va ajunge la 485 de milioane de euro net in 2007, potrivit estimarilor expertilor, iar televiziunea isi va lua, ca de obicei, partea de 90% din ei. De altfel, cresterea de 34% a pietei de publicitate este strins legata, in previziunile celor de la Initiative, de inflatia tv.