BBC a reactionat astfel dupa anuntul facut in urma cu o saptamana de Ministerul de Interne bulgar, potrivit caruia doi membri ai echipei BBC - care sustineau ca au facut publica o afacere de vanzare a unor bebelusi bulgari in Marea Britanie - au condamnari anterioare. Sofia a precizat ca a obtinut aceste informatii prin Interpol, in urma "articolelor din media straina si a problemelor de comunicare" cu BBC. Ministerul de Interne bulgar a sustinut ca un liber-profesionist din echipa BBC a fost condamnat pentru conspiratie la inselaciune, fiind pedepsit cu 18 luni de inchisoare cu suspendare si 70 de ore de munca in folosul comunitatii pentru ca a condus sub influenta alcoolului. Un alt reporter acuzat de agresiune a fost eliberat pe cautiune. Acuzatiile au fost publicate pe site-ul ministerului impreuna cu numerele de pe pasaport, numele complete si datele de nastere ale ziaristilor. Reportajul, care continea imagini filmate cu camera ascunsa, a fost transmis in cadrul emisiunii Ten O'Clock News de pe BBC, la 26 iulie. Materialul continea povestea unui traficant de fiinte umane din orasul bulgar Varna care vindea copiii la pretul de 60.000 de euro fiecare. (D.E.)