In Suedia, Jordi Gene si Yvan Muller au pilotat un Leon WTCC echipat cu motor diesel de 280 CP, derivat din versiunea de doi litri, si 170 CP de pe modelul de serie Leon FR.Pentru prima data, un constructor a aliniat pe grila de start un automobil di
In Suedia, Jordi Gene si Yvan Muller au pilotat un Leon WTCC echipat cu motor diesel de 280 CP, derivat din versiunea de doi litri, si 170 CP de pe modelul de serie Leon FR.Pentru prima data, un constructor a aliniat pe grila de start un automobil diesel intr-o cursa FIA WTCC.SEAT a adus pe circuitul suedez de la Anderstorp doua masini echipate cu motoare TDI. Aceste motoare au fost derivate din motorul de doi litri si 170 CP montat pe versiunea de serie a modelului Leon FR si sunt rezultatul muncii inginerilor SEAT din ultimele luni. Dupa o lunga serie de teste, proiectul isi va face debutul la urmatoarea cursa WTCC. Jordi Gene si Yvan Muller au avut posibilitatea de a pilota cele doua masini cu motoare diesel datorita exceptiei din regulamentul campionatului.Jaime Puig, director SEAT Sport: „Regulamentul ne permite sa introducem in campionat o masina echipata cu motor diesel si am dorit sa incercam aceasta provocare. Suntem satisfacuti de rezultatele din teste si credem ca Leon TDI WTCC poate deveni o masina foarte competitiva. Pentru moment, va fi condusa de Jordi Gene, pilotul desemnat sa se ocupe de dezvoltarea acestui model, si Yvan Muller. Gabriele Tarquini, Tiago Monteiro si Michel Jourdain vor continua sa piloteze modelul normal”.Benoit Bagur, inginer-sef SEAT Sport: „De cand FIA a facut posibila inscrierea unui motor diesel in competitie, am inceput sa studiem daca acest lucru este viabil. Proiectul a luat amploare acum cateva luni.Baza este motorul de doi litri si 170 CP montat pe modelul Leon FR. Am pastrat blocul motor si capetele de cilindri de la modelul de serie, dar am modificat turbocompresorul si cutia de viteze. De asemenea, a trebuit sa modificam partea frontala pentru a monta intercooler-ul si noile prize de aer. Motorul diesel este cu 35 kg mai greu decat versiunea pe benzina, asa ca a trebuit sa redistribuim greutatea. Dupa cateva teste satisfacatoare, abia asteptam sa vedem potentialul acestei masini in conditii de cursa”.In cele doua curse, automobilele s-au comportat multumitor, Yvan Muller reusind prin pozitia a sasea o clasare in puncte. A fost un experiment care a aratat potentialul acestei solutii tehnologice si al motorizarilor diesel in astfel de competitii. Date tehnice Model de bazaSEAT Leon, 2.0 TDI FRMotorTurboalimentat; 4 cilindri in linie, transversal; distributie: doua axe cu came, 16 supape.Capacitate cilindrica: 2.000 cmc.Cursa x alezaj: 81x95,5 mm.Putere maxima: 280 CP/4.000 rpm.Cuplu maxim: 450 Nm/2.500 rpm.Lubrifiere: sistem clasic.Filtru de particule: DOW


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.