Supe, sufleuri, budinci, chiftelute, garnituri sunt doar cateva dintre mancarurile pe care le puteti pregati in orice anotimp, folosind aceasta leguma sanatoasa si gustoasa.

Despre conopida se stie ca se cultiva pentru inflorescenta sa, numita capatana falsa, care este foarte placuta la gust, iar ca valoare alimentara depaseste cu mult varza alba. Este o leguma inrudita cu varza, dar mai usor de digerat. O conopida buna trebuie sa fie proaspata, cu inflorescenta compacta, de culoare alba, fara pete. Ea se intrebuinteaza la prepararea diferitelor salate, supe, ciorbe etc. Se consuma si in stare cruda, avand gustul apropiat de al guliei sau cotorului de varza. Ca sa nu-si schimbe culoarea in timpul fierberii, se poate adauga putina zeama de lamaie sau o ceasca de lapte.

Conopida este o leguma cu un continut apreciabil in principii alimentare si terapeutice. La 100 g produs are 6 %proteine, 4,6 % hidrati de carbon, 0,6 % substante grase, precum si o serie de saruri minerale, cum ar fi 25 mg calciu, 120 mg potasiu, 70 mg fosfor, 2,7 mg fier, 40 mg sodiu, 30 mg sulf si 30 mg clor. De asemenea, contine si vitaminele B1, B2 si C.


RECOMANDARI. Cu ajutorul conopidei putem gati icre false, daca avem doua kg de conopida, 150 g maioneza si o ceapa potrivit de mare. Se desface conopida in buchetele, se spala bine si se pune la fiert in apa cu putina sare. Se fierbe, se strecoara si se paseaza. Cand s-a racit, se freaca bine cu maioneza si se adauga ceapa tocata foarte fin. Aceasta leguma se poate prepara si pane, dintr-un kg de conopida, trei oua, patru linguri de faina, 100 g lapte si o jumatate de lingurita de sare. Conopida se desface si se spala. Se fierbe in apa cu sare, apoi se scurge bine. Se freaca ouale cu faina, se subtiaza cu lapte si se adauga sare. Se da fiecare bucata de conopida prin ou si se prajeste in tigaia de teflon bine incinsa, la foc potrivit, acoperita cu un capac.


Sufleu de conopidaa— Ingrediente: 500 g conopida, 250 g broccoli, 250 g ciuperci, 50 g orez, 100 g branza tofu, un ardei gras, 150 g smantana, 200 g cascaval, doua oua, doua linguri de pesmet, sare, piper, unt.

a— Preparare: Conopida si broccoli se rup in buchetele, iar ciupercile se curata de pielite. Se spala in apa rece si se pun la fiert in apa clocotita cu sare. Orezul se curata, se spala si se fierbe separat. Intre timp, se amesteca bine smantana, cascavalul si ouale, adaugandu-se sare si piper. Se unge cu unt si se tapeteaza cu pesmet un vas de Jena, apoi se pun legumele scurse si cubuletele de branza tofu. Se adauga compozitia de smantana si se lasa vasul in cuptor, la foc mediu, timp de aproximativ o jumatate de ora. Este gata cand s-a rumenit frumos deasupra.