Azi intra in cinematografe o adaptare dupa celebrul autor, o alta se lanseaza in SUA in noiembrie, iar a treia, regizata de Eli Roth, autorul seriei „Hostel", e pe „hold".

Scriitorul interpretat de John Cusack este
fascinat de casele bintuite de stafii Cea mai recenta premiera romaneasca, „1408", adaptata dupa o povestire a celui mai faimos autor de horroruri, demonstreaza, de parca mai era nevoie, ca regizorii si scenaristii nu se mai satura de Stephen King. Cu un buget de 25 de milioane de dolari, filmul, avindu-i in distributie pe John Cusack si Morgan Freeman, l-a triplat deja lejer la incasari. Criticii l-au considerat un thriller psihologic mai degraba decit un horror pe fata, cu toate ca detine elemente caracteristice celui din urma. Se scoate insa printr-o utilizare inteligenta a close-up-urilor, s-a spus in apararea sa. Scenariul se axeaza pe povestea unui scriitor care demonteaza cladirile cu energii paranormale, asta pina cind da de una care ii pune pe tapet toate fricile si ameninta sa il ucida. Cum a prins si la public, si la experti, site-ul boxofficemojo.com, care are un top special dedicat adaptarilor dupa King si insumind 37 de pelicule, l-a pus deja la loc de cinste. Mai precis, ocupa pozitia a doua, aurul revenindu-i „Culoarului mortii" din 1999, cu Tom Hanks in rolul principal. Iar acum, regizorul si scenaristul responsabil pentru blockbusterul lui King de acum opt ani, Frank Darabont, se intoarce la vechea iubire. Care dateaza de fapt din 1994, an in care cineastul a scris scenariul si a regizat o alta adaptare dupa King, „Inchisoarea ingerilor", cu Tim Robbins si Morgan Freeman. Recent, in cadrul evenimentului Comic-Con, Darabont, alaturi de o parte din distributia sa, a prezentat secvente din „The Mist", cea mai recenta transpunere pe marele ecran a unei povestiri de King, care isi va avea premiera in SUA in noiembrie. Cu toate ca actrita Marcia Gay Harden, care joaca in adaptare, a afirmat ca ei una ii place „elementul de «Imparatul mustelor» al filmului", ceea ce ar fi indicat tot calitatea de thriller psihologic a peliculei, Darabont a fost ferm, declarind ca e vorba despre un lungmetraj de groaza suta la suta, „cu un rating R, dur". Echipa a marturisit si ca legendarul artist horror Bernie Wrightson a pus umarul la designul creaturilor. Scenariul detaliaza situatia unor personaje care, din cauza cetii, trebuie sa ramina in interiorul unui supermarket. Cind incearca sa iasa, constata ca fenomenul meteo vine dotat cu monstri mortali.

Cit despre a treia adaptare dupa King, aceasta cam stagneaza. Cu chiu, cu vai, data premierei „The Cell" a fost aminata pina in 2009. Nu e vina regizorului Eli Roth, cel care scoate aur din orice horror pe care pune mina. „Scenariul inca nu e gata. Am fost atit de concentrat asupra lui «Hostel 2», incit nu mi-am putut indrepta atentia spre el. Acum ma voi apuca de «Trailer Trash» (un film compus exclusiv din trailere - n.r.), dar voi si supraveghea scrierea lui «The Cell» in acelasi timp", a declarat de curind cineastul Eli Roth. Cea mai recenta adaptare dupa un roman de King este centrata pe modul in care telefoanele mobile livreaza Apocalipsa, stergind informatiile din creierele oamenilor si lasindu-le doar impulsurile agresive si distructive.

Ce fonduri vor fi destinate exclusiv filmelor cu teme asiatice aflati pe www.cotidianul.ro/select