Cel mai mare producator european de echipament sportiv, grupul Adidas, a anuntat ieri o crestere de 27% a profitului net obtinut in al doilea trimestru in 2007 in ciuda stagnarii venitului cauzat de vanzarile slabe de produse Reebok si de fluctuatiile valutare, relateaza Reuters, citat de NewsIn.Profitul net s-a ridicat la 104 milioane euro (144 milioane dolari), depasind media unui grup de analisti chestionati de Reuters, care mizasera pe un profit net de 96 milioane euro. Compania este de parere ca randamentul crescut s-a datorat reducerii cheltuielilor si sinergiilor generate de integrarea grupului Reebok, pe care l-a cumparat in 2005 pentru suma de 3,8 miliarde dolari, pentru a-si complementa linia de echipament sportiv clasic, precum si pozitia din Europa si Statele Unite ale Americii. Vanzarile au scazut cu 1% pana la valoarea de 2,4 miliarde euro, putin peste estimarile analistilor, care mizau pe vanzari de 2,377 miliarde dolari. Marcile Adidas si Reebok au pierdut spatiu de expunere in lanturile comerciale din Statele Unite ale Americii in prima jumatate a anului, au afirmat analistii. In plus, ambele marci au pierdut cota de piata in primele cinci piete europene pentru incaltaminte, mai ales in fata rivalului Nike.Adidas a precizat ca lista comenzilor pentru perioada urmatoare, care este un indicator-cheie al vanzarilor viitoare, in ceea ce priveste brandul Adidas, a inregistrat o crestere de 6%, calculat in euro. "Aceasta imbunatatire subliniaza linia puternica de produse Adidas pentru a doua jumatate a anului", a precizat compania. "Primele comenzi pentru campionatul european din 2008 au avut un impact pozitiv asupra dezvoltarii", a adaugat Adidas. In ceea ce priveste marca Reebok, lista de comenzi a suferit o scadere de 3% fata de aceeasi perioada a anului trecut, pentru trimestrul al doilea al 2007.