LCD-urile, 95% din piata monitoarelorPreturile scazute reprezinta motorul ascensiuniiRomanii, din ce in ce mai pretentiosi  Romanii se aliniaza si ei tendintelor mondiale si mizeaza din ce in ce mai mult pe monitoare LCD pentru calculatoare. Dac
LCD-urile, 95% din piata monitoarelorPreturile scazute reprezinta motorul ascensiuniiRomanii, din ce in ce mai pretentiosi Romanii se aliniaza si ei tendintelor mondiale si mizeaza din ce in ce mai mult pe monitoare LCD pentru calculatoare. Daca in urma cu 3-4 ani ponderea monitoarelor cu tub - ecrane LCD era de 50%-50%, acum, in Romania, CRT-urile devin o "specie" pe cale de disparitie. La aceasta tendinta contribuie atat cresterea nivelului de trai si de educatie, cat si faptul ca monitoarele - toate importate - aproape ca nu se mai fabrica.In acest an, vanzarile la monitoarele LCD vor continua trendul ascendent inregistrat in anii trecuti in comparatie cu monitoarele CRT, ale caror vanzari au scazut semnificativ, au declarat oficialii Altex, Flamingo si Tornado.In prezent, se estimeaza ca monitoarele care au cristale lichide ocupa 95 de procente din totalul pietei monitoarelor. In 2005, monitoarele LCD au reprezentat aproximativ 84% din total vanzari monitoare, iar in 2006 acestea au ajuns la 94%."In 2007, ne asteptam ca trendul din anii precedenti se va mentine. Este posibila o oarecare crestere a pietei totale de monitoare si estimam ca LCD-urile sa ajunga la o cota de piata de aproximativ 95%. Acest lucru este confirmat de rezultatele dupa primele 5 luni, cand monitoarele LCD atinsesera deja circa 94%", au declarat reprezentantii Tornado.Rata de scadere a vanzarilor pentru monitoarele CRT a cunoscut o ascendenta accentuata in a doua jumatate a anului 2006, dupa ce in trecut scaderea vanzarilor fusese constanta de la an la an.Fenomenul a fost generat de reducerea preturilor monitoarelor LCD, fapt care a facut ca monitoarele LCD sa inregistreze vanzari masive, in vreme ce monitoarele CRT si-au pierdut din popularitate."Evolutia tehnologica fireasca este principalul factor care a stat la baza scaderii vanzarilor pe segmentul monitoarelor de tip CRT alaturi de scaderea preturilor pentru monitoarele de tip LCD, care au devenit mai accesibile pentru toate segmentele de consumatori", au declarat reprezentantii Flamingo International.Orientarea spre LCD-uri este generata de numeroase avantaje. Monitoarele LCD ofera o calitate a imaginii si un timp de raspuns imbunatatite, spatiul pe care il ocupa este mai mic, designul este mai placut. In permanenta, la intervale scurte de timp, apar modele noi, superioare din punct de vedere tehnologic, la preturi din ce in ce mai atractive. In Europa Occidentala, CRT-urile, din ce in ce mai absente Monitoarele LCD au inregistrat cresteri semnificative atat in tarile din jurul Romaniei, cat mai cu seama in Europa de Vest. In trimestrul 1 din 2007, in Europa de Est, monitoarele LCD au ajuns la aproximativ 96% din total piata, iar in Europa de Vest au depasit 99%.In Europa Occidentala, in primul trimestru al anului s-au vandut in total 7.925.705 monitoare, dintre care 7.873.415 au fost reprezentate de monitoarele pe baza de cristale lichide, iar in Europa Centrala si de Est s-au vandut 3.923.809 de unitati, dintre care 3.778.538 de LCD-uri. Pietele occidentale sunt mai stabile, de aceea volumul de vanzari nu are o dinamica atat de accentuata precum piata locala, iar consumatorii acorda o atentie mai mare unor aspecte precum calitatea, performanta produselor, dar si serviciilor post-achizitie. Romanii vor calitate sporita la un pret redus Consumatorii romani nu se mai deosebesc foarte mult de consumatorii straini, in conditiile in care se remarca aceeasi atentie acordata noilor tehnologii. "Asistam, practic, la o schimbare a preferintelor romanilor care cauta sa achizitioneze mai mult produse de ultima generatie dotate cu cele mai noi tehnologii, din ce in ce mai accesibile ca pret in ultimii ani", au declarat reprezentantii Altex. Desi preferintele si cerintele consumatorilor din Romania au devenit mai sofisticate, exista inca o sensibilitate a romanilor fata de pret, care este inca unul dintre principalii factori pe care clientii ii iau cel mai des in considerare cand achizitioneaza un produs. Pe masura ce veniturile populatiei cresc, si criteriul calitatii devine din ce in ce mai important, iar clientii vor fi mai dispusi sa aloce un buget mai mare unor produse care ofera o calitate mai buna, optiuni suplimentare sau servicii post-achizitie mai complexe, au mai declarat reprezentantii companiilor.In ceea ce priveste companiile, atat firmele mici si mijlocii, cat si marile corporatii vizeaza investitii mai rentabile in echipamente, care sa contribuie la eficientizarea activitatii si la cresterea competitivitatii.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.