Brandul, vechi de peste 150 de ani, urmeaza strategia de marketing pe care au aplicat-o inaintea lui marci ca Intel, Ford si Dolce&Gabbana.

Spotul Levi’s militeaza pentru
„egalitatea absoluta" Chiar daca nu este prima reclama care incearca sa atraga homosexualii de partea unui anumit brand, ci din contra, nisa fiind exploatata de citiva ani buni, decizia Levi’s de a-si asocia imaginea cu comunitatea gay nu a fost una lipsita de controverse. „Vad bine ceea ce vad?", „Nu imi vine sa cred", „Oare e pe bune?" sint citeva dintre reactiile care au impinzit blogurile si forumurile, in urma aparitiei spotului tv, acum doua saptamini, pe reteaua pentru gay a MTV, Logo. Momentan, el va fi difuzat doar pe acest canal de nisa, dar constituie o parte importanta din strategia de marketing a brandului de blugi, potrivit unui articol publicat luni pe AdAge.com.

De altfel, Logo e prezent in peste 27 de milioane de case, asa ca Levi’s a facut destula vilva prin tipul acesta de promovare. Reclama este, de fapt, adaptarea unui spot pentru heterosexuali, care transmitea atractia dintre un barbat in blugi Levi's si o femeie. In varianta care a socat publicul, locul femeii este luat tot de un barbat.

„Cred ca a te adresa consumatorilor homosexuali este o miscare de marketing inteleapta", declara pentru AdAge.com presedintele postului Logo, Brian Graden. Robert Cameron, directorul de marketing Levi’s, explica felul in care au luat hotarirea: „Nu cheltuim atit cit ar trebui pentru reclame dedicate special comunitatii gay. Ne-am gindit ca, daca tot vrem sa facem o reclama pentru ei, merita aceleasi valori de productie. Spotul cu doua finaluri diferite ni s-a parut mesajul egalitatii absolute".

„In cautarea unor nise cit mai inguste prin care sa ajunga in mod sigur si direct la public, marketerilor le scapasera tocmai nisele departajate de diferentele evidente dintre oameni, cum ar fi orientarea sexuala sau rasa, poate si din teama de a fi acuzati de discriminare", e de parere Ana Militaru, analist IQads.

Ea puncteaza citeva dintre riscurile pe care si le-a asumat compania: „Pericolul vine in momentul in care segmentul majoritar de public se simte instrainat de valorile brandului, prin asocierea acestuia cu o minoritate, in cazul acesta sexuala. Relatiile cu brandurile nu pot fi supuse unor examene morale, asemenea comportamentului in societate, si de aceea, cind e vorba despre un brand care te reprezinta si care spune ceva despre tine, te debarasezi urgent de orice ti-ar putea aduce prejudicii de imagine".

Marci precum Intel, Subaru, Dolce&Gabbana, Ford sau Cadillac au simtit nemultumirea majoritatii pe pielea lor. Asociatia Familiei Americane a cerut consumatorilor sa boicoteze automobilele Ford, pentru ca brandul a dat credit homosexualitatii, „ca fiind un stil de viata normal". De asemenea, Autoritatea pentru Standardurile Publicitatii din Marea Britanie a primit 19 plingeri pentru spotul Dolce&Gabbana, care prezinta sarutul „inacceptabil" dintre doi barbati.

Puterea de cumparare a comunitatii gay este de 640 de miliarde de dolari, potrivit unui raport recent. Iar asta a constituit un motiv suficient pentru 183 de companii din cele 500 ale clasamentului revistei „Fortune" sa faca pasul inspre nisele sexuale. De altfel, media pentru comunitatea homosexualilor a cistigat anul trecut 276 de milioane de dolari din reclame, potrivit raportului Gay Press, realizat de Rivendell Marketing si Prime Access. Levi’s este inca unul dintre brandurile de renume care au decis ca este o parte a balantei pe care merita sa o incline.