Compania farmaceutica Zentiva Romania, parte a grupului ceh Zentiva N.V., a inregistrat in primul semestru al anului curent o crestere cu 21,3% a vanzarilor, la 1,33 miliarde coroane cehesti (47,38 milioane euro), comparativ cu perioada similara din 2006. La nivel regional, Zentiva Romania a avut cel mai insemnat avans al vanzarilor (raportat la grupul Zentiva - n. red.), devansand tari ca Slovacia, Polonia sau Rusia, se arata in raportul semestrial al grupului ceh.Portofoliul de produse al unitatii de productie detinute de Zentiva in Romania (fostul Sicomed Bucuresti - n. red.) a contribuit in proportie de 66,9%, respectiv 890,5 milioane coroane cehesti, la rezultatele totale inregistrate pe piata autohtona, potrivit documentului citat. In moneda locala, rata de crestere a fost de 14,2%.Totodata, in primele sase luni, principalele medicamente promovate, precum Simvacard, Zenra, Helicid si Tralgit, au insumat 61,3% din totalul vanzarilor din Romania.Printre cel mai bine vandute medicamente ale fostului Sicomed s-au numarat Algocalmin, Antinevralgic P, Ser Fiziologic si Dicarbocalm. De altfel, in primul semestru, Algocalminul ocupa locul cinci in topul celor mai bine vandute produse la nivelul grupului ceh, cu incasari de 215,5 milioane coroane cehesti.In perioada analizata, Romania, a doua piata la nivelul grupului din punctul de vedere al vanzarilor, a beneficiat de patru noi lansari de medicamente ale producatorului ceh.La nivelul grupului, Zentiva a inregistrat vanzari de 6,79 de miliarde de coroane cehesti in primul semestru al anului curent, cu 5,5% mai mult decat in perioada similara a anului trecut. Cresterea vanzarilor grupului farmaceutic a fost alimentata de o majorare cu 8,7% a vanzarilor pe retail (prin intermediul farmaciilor - n.red.), la 6,72 de miliarde de coroane cehesti. Activitatile din Romania si din Cehia au afectat profitul grupului In prima jumatate a anului 2007, Zentiva a anuntat un profit inainte de impozitare de 1,18 miliarde de coroane cehesti, in scadere cu 3,9%, in timp ce profitul atribuibil actionarilor companiei-mama a scazut cu 6,8%, la 831,3 milioane de coroane cehesti. In Cehia, vanzarile consemnate de Zentiva au avut un declin de 5,6%, la 2,26 de miliarde de coroane cehesti."In prima jumatate a anului, performantele noastre au fost influentate negativ de o serie de factori incluzand mediul din ce in ce mai dificil din cadrul celei mai mari piete pe care activam, Republica Ceha, de investitiile in vanzari si marketing datorate intaririi prezentei noastre in regiune, precum si de anumite costuri legate de provizioane pentru creante incerte si de stocuri in Romania, costuri care au redus profitabilitatea. In Republica Ceha, vanzarile noastre au fost influentate de constrangerile asupra preturilor. Am luat deja masuri pentru a gestiona aceste conditii mai dificile si vom continua sa ne mentinem eficienta in cadrul acestei piete", a declarat Jirí Michal, presedinte si CEO Zentiva. Europa Centrala si de Est, tinta cehilor Cehii de la Zentiva isi propun ca in urmatorii ani sa ajunga in topul companiilor farmaceutice din Europa Centrala si de Est, dupa ce au reusit sa detina pozitii fruntase in tari precum Cehia si Slovacia. Un ultim pas in acest sens a fost facut la inceputul lunii iulie, cand compania a finalizat achizitionarea a 75% din actiunile Eczacibasi Generic Pharmaceuticals din Turcia. Pretul tranzactiei a fost de 460 milioane euro, in numerar, excluzand datoriile. "Finalizarea achizitiei Eczacibasi Generic Pharmaceuticals, cea mai mare de pana acum, reprezinta un alt pas important in atingerea obiectivului nostru de a deveni lider in productia farmaceutica in Europa Centrala si de Est", ne-au declarat recent reprezentantii Zentiva Romania.In primul trimestru al anului 2007, Zentiva Romania a avut o cota de piata de 5,1%, in scadere cu 0,1% fata de ultimele trei luni ale anului trecut, potrivit datelor firmei de cercetare de piata Cegedim Romania. La nivelul anului trecut, vanzarile Zentiva Romania au totalizat 284 de milioane de lei.