In momentul de fata, in Romania, piata de distributie a produselor de birotica-papetarie business to business este puternic fragmentata si aproape exclusiv autohtona: exista sute de jucatori de dimensiuni mici, cu o cifra de afaceri prea mica pentru
In momentul de fata, in Romania, piata de distributie a produselor de birotica-papetarie business to business este puternic fragmentata si aproape exclusiv autohtona: exista sute de jucatori de dimensiuni mici, cu o cifra de afaceri prea mica pentru a fi luata in calcul. Tendinta este de consolidare a pietei prin intrarea jucatorilor puternici la nivel international. Procentual, acest segment inregistreaza o crestere de 10 - 15% anual.Vanzarile de articole pentru birou se ridica la 250 milioane euro, din care ponderea papetariei este de 40 de procente. In 2006, valoarea pietei de birotica-papetarie a fost de aproximativ 150 milioane euro, fara a considera segmentul de mobilier de birou si protocol. Cristian Raducanu, presedintele Diviziei Proffice din cadrul RTC Holding, ne-a explicat ca in definirea pietei articolelor pentru birou trebuie luate in calcul mai multe segmente: birotica-papetarie, aparatura si consumabile IT, mobilier, promotionale si produse de uz general pentru birou.Efectele aderarii la piata unica a UE inca nu sunt vizibile pe acest segment. Cel putin nu la nivel de competitori. "Au aparut diferente sensibile in termeni de crestere a pietei odata cu intrarea unor jucatori din afara, pe toate domeniile. Odata cu transformarea Romaniei intr-o tinta pe harta extinderii companiilor multinationale, se maresc si piata si potentialul acesteia. Pe masura ce creste numarul angajatilor, creste si cererea de produse pentru birou. In plus, cu aceasta ocazie au scazut taxele pe produse fabricate in Far East si importate de la firme din Europa", a precizat Cristian Raducanu.In privinta evolutiei pietei de profil din Romania, acesta afirma ca, in afara de tendinta care se vede in dinamica, se poate observa orientarea consumatorilor catre produsele de calitate, dar si faptul ca se pune din ce in ce mai mult accentul pe servicii si solutii customizate in functie de companie.Office Express este brand-ul de distributie produse pentru birou sub care Be Proffice isi desfasoara activitatea pe piata business to business. Be Proffice face parte din divizia Proffice a RTC Holding si cumuleaza 17 ani de experienta intr-o divizie care cuprinde firme specializate in distributia de birotica-papetarie si articole de birou.In 2006 compania a atins o cifra de 54 de milioane pe BeProffice (Office Express si Astra Plus ), iar estimarile pentru anul 2007 vizeaza o crestere de aproximativ 25 de procente. "Dinamica pietei este intre 10 si 15 procente, pentru urmatoarea jumatate de an, si in acest context noi ne asteptam sa o depasim. Pe primul semestru am inregistrat o cifra de afaceri de aproape 30 mil. euro, iar pana la sfarsitul anului ne asteptam la o cifra de afaceri de 65 mil. euro", a spus Cristian Raducan. Produsele scolare vor aduce aproape 3 milioane de euro Pentru inceputul anului scolar 2007-2008, Astra Plus se asteapta la vanzari de 2,7 mil. euro din produsele scolare. Fata de rezultatele anului trecut, firma urmareste o crestere cu 25 %, datorata, in principal, extinderii portofoliului cu noi branduri, puternice, de profil. In perioada de varf vanzarile de produse scolare cresc in general cu aproximativ 800% fata de o perioada obisnuita din an, informeaza Astra Plus. Pentru distribuitori, sezonul de produse scolare incepe din iulie si dureaza pana in septembrie. In aceste 2-3 luni se realizeaza in medie 20-25 de procente din rulajul intregului an.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.