Guvernul va emite o lege speciala pentru privatizarea Automobile Craiova, pentru ca pretentiile companiei Ford nu se incadreaza in cadrul legislativ actual. Compania americana este singurul ofertant."Am primit mandat de la Guvern sa negociez in cadrul unei legi speciale pentru privatizarea Automobile Craiova. Pretentiile Ford, pe care nu le pot face publice inca, nu se regasesc in cadrul legislativ pentru privatizare. Ford vrea sa preia o societate curata", a declarat, pentru NewsIn, Sebastian Vladescu, presedintele Comisiei de privatizare. El spera ca legea va fi aprobata de Parlament in septembrie, pentru ca "cei de la Ford nu sunt dispusi sa astepte pana in 2008". Pretul de cumparare nu a fost inca negociat.Oferta producatorului american a fost prezentata autoritatilor romane la jumatatea lunii iulie. La momentul respectiv, Sebastian Vladescu declara, in calitate de sef al Comisiei AVAS, ca Ford ar putea beneficia de facilitati din partea statului doar conform legislatiei europene si doar daca le va solicita. "Nu vrem sa fie nevoie de o lege speciala pentru privatizarea Automobile Craiova", preciza Vladescu.Ieri, insa, secretarul de stat din Ministerul Finantelor a anuntat ca este nevoie urgent de o lege speciala. In privinta acordarii unor eventuale ajutoare de stat, Vladescu sustine ca, "daca vor fi date, acestea se vor incadra cu siguranta in schemele de ajutor agreate de Uniunea Europeana". Reprezentantii Ford nu au cerut facilitati fiscale, insa vor sa fie clarificate toate problemele legate de societatea Automobile Craiova, de la cele referitoare la datoriile catre stat pana la cele legate de raspunderea pentru masinile produse de fostul proprietar, Daewoo, si aflate inca in circulatie, a mai spus Vladescu.Oferta Ford a fost primita cu entuziasm de catre Executiv. "Guvernul este interesat sa acorde tot sprijinul companiei Ford, alaturi de care isi doreste un parteneriat, avand in vedere implicatiile economice ale privatizarii societatii de la Craiova", declara premierul Tariceanu la momentul in care compania americana i-a prezentat oferta de preluare a Automobile Craiova. "Aceasta privatizare este mai importanta decat cea a BCR, pentru care s-a obtinut o suma-record in Europa de Sud-Est, din perspectiva efectelor economice colaterale", a sustinut Tariceanu.Anuntul de preluare a pachetului de actiuni de 72,4% detinut de AVAS la Automobile Craiova (Daewoo) a fost publicat pe 23 mai. Anterior, Comisia a mai publicat un anunt pentru depunerea de scrisori de intentie neangajante, pana pe 25 aprilie. La data limita, Comisia a primit trei oferte neangajante pentru Automobile Craiova, de la societatile General Motors Corporation, Ford Motors Company si JSC Russian Machines. General Motors si JSC Russian au renuntat, ulterior, sa se mai inscrie in cursa pentru privatizarea societatii romanesti.Automobile Craiova are un capital social de 39.783.166 lei si este unicul actionar cu drept de vot la Daewoo Automobile Romania, producator si distribuitor de autoturisme si subansamble pentru autoturisme sub licenta GM Daewoo Auto Technologies, detinand 49% din capitalul social al societatii.Daewoo Automobile Romania a fost infiintata in 1994 ca societate mixta creata de Automobile Craiova si grupul sud-coreean Daewoo. Grupul Daewoo a intrat in 1999 in faliment, fiind cumparat partial de General Motors, care insa a refuzat sa preia si fabrica din Romania. Automobile Craiova a cumparat pachetul de actiuni de 51% detinut de compania coreeana Daewoo Motor, in august 2006.