Vanzarile de tamplarie termoizolanta au scazut in luna iulie cu circa 10%, din cauza caniculei, insa piata isi va mentine ritmul anual de crestere de 25-30% estimat initial, pana la circa un miliard de euro, potrivit patronatelor din domeniu. "Vanzarile au scazut in primul rand din cauza interdictiilor circulatiei camioanelor in perioada caniculei, care au intarziat si chiar au blocat livrarile, dar si pentru ca santierele si-au oprit temporar lucrul", a declarat presedintele Patronatului Producatorilor si Montatorilor de Geamuri, Ferestre si Fatade, Aurel Vlaicu. Potrivit lui Marin Crutescu, presedintele Patronatului Producatorilor de Tamplarie Termoizolanta, reducerea vanzarilor a fost determinata si de faptul ca firmele de constructii au intrerupt comenzile de materiale in perioada caniculei."Spre deosebire de proiectele din vestul Europei, unde comenzile de materiale sunt realizate cu 3-4 luni in avans, firmele din Romania doresc ca produsele comandate sa le fie livrate intr-o perioada foarte scurta. ┼×antierele au lucrat intr-un ritm mai lent sau chiar si-au intrerupt activitatea in luna iulie, astfel ca au scazut si comenzile", a afirmat Crutescu.Insa reprezentantii celor doua patronate sustin ca rezultatele din luna iulie nu vor influenta cresterea pietei, care va avansa cu 25-30% pana la sfarsitul anului. Preturile tamplariei din PVC au ramas constante in 2007 si nu vor suferi modificari semnificative pana la sfarsitul anului, conform patronatelor. Anul trecut, piata romaneasca de tamplarie a urcat cu 30% si a ajuns la 800 de milioane de euro, peste estimarile patronatelor, care indicau un avans de 10-15%, la 600 de milioane de euro. Pe piata exista peste 3.000 de firme, printre companiile cele mai importante numarandu-se Gealan, Rehau, Veka sau grupul Profine, distribuitorul profilelor Trocal, Kommerling si KBE.