Organizatiile colective ale producatorilor (Ecotic, Rorec/Ceced si Recolamp) in colaborare cu Primaria Brasov si companiile de servicii de colectare Urban SA si Comprest SA vor demara de la 1 septembrie un proiect pilot de implementare a gestionarii
Organizatiile colective ale producatorilor (Ecotic, Rorec/Ceced si Recolamp) in colaborare cu Primaria Brasov si companiile de servicii de colectare Urban SA si Comprest SA vor demara de la 1 septembrie un proiect pilot de implementare a gestionarii deseurilor electrice i electrocasnice (DEEE).
 

Proiectul se va desfasura pe o perioada de sapte luni. Implementarea proiectului va fi monitorizata de un grup de coordonare format din noua persoane (un reprezentant al primariei, cate un reprezentant al firmelor de colectare, al organizatiilor colective si  consultantilor straini). SCOP. Organizatorii proiectului vor sa demonstreze ca se poate realiza cu succes un sistem de gestionare a DEEE daca exista o stransa colaborare intre principalii actori implicati. De asemenea, vor fi monitorizate costurile cuprinse in schema de finantare a sistemului de colectare, transport si reciclare sau tratare a deseurilor. In plus, va putea fi evaluata perceptia populatiei fata de organizatiile producatorilor, iar actorii implicati vor capata experienta.


CAMPANIE. Inainte de demararea proiectului-pilot vor fi organizate campanii de constientizare a populatiei pentru schimbarea comportamentului consumatorilor in pas cu cerintele implementarii legislatiei europene in domeniu. In acest sens, in cursul acestei luni, vor fi distribuiti fluturasi de informare in gospodarii, iar in lunile august si septembrie se va realiza o campanie cu ajutorul televiziunilor, realizata si finantata de Guvern. "Din experientele altor state se considera ca vor fi necesari multi ani pentru schimbarea comportamentului populatiei. Din acest motiv, campania din acest an constituie inceputul unor campanii  de durata pentru care vor fi responsabili Guvernul, primariile si producatorii. Un rol foarte important pentru captarea atentiei populatiei il are mass-media", a explicat Valentin Negoita. Campania va include stiri, articole si reportaje in principalele medii de informare din Brasov. Un factor important pentru derularea cu succes a proiectului il constituie organizarea sistemelor de preluare a deseurilor prin retail. Firmele de retail, pe langa obligatia legala de a prelua aparatul vechi atunci cand se achizitioneaza unul nou, au posibilitatea de a stimula vanzarile de echipamente prin programe de promotii, ce vor fi popularizate in cadrul proiectului-pilot.

ObligatiiOrganizatiilor colective le revine obligatia de a furniza containere la punctele de colectare municipale si retaileri, fie prin achizitionarea de containere de catre organizatiile producatorilor, fie prin contracte cu firmele de colectare. De asemena, transportul deseurilor de la retaileri si punctele de colectare municipale la facilitatile de tratare si reciclare, precum si eliminarea nepoluanta a acestora sunt responsabilitatile organizatiilor colective. Acestea mai au si obligatia de a raporta date
de la punctele de colectare.


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.