57% dintre internauti vizioneaza filmulete online, iar cei mai multi le trimit mai departe

Accesul tot mai simplu la conexiuni in banda larga la Internet, combinat cu un continut video disponibil in cantitati tot mai mari, a dus la o audienta de masa pentru filmuletele care circula pe web. Trei sferturi dintre adultii cu acces la Internet au descarcat sau au vizionat video-uri, iar unul din cinci fac acest lucru in fiecare zi.

"Continuturile video pe Internet au inceput sa aiba o audienta de masa", apreciaza realizatorii studiului, institutul american Pew Internet and American Life Project. Succesul lor fulminant, care a stirnit interesul media traditionale, precum si pe cel al publicitarilor, se explica prin caracterul "social" al acestui tip de consum cultural. Acest lucru este verificat tocmai de faptul ca 75% dintre cei care urmaresc filmuletele o fac dupa ce au primit un link inspre acestea. Peste jumatate le redistribuie ulterior spre restul cunoscutilor cu conexiune la retea. Trei sferturi dintre internautii de pina in 30 de ani urmaresc continuturile video online in compania prietenilor sau a familiei. "Tinerii sint vectorii cei mai contagiosi atunci cind vine vorba de distribuit video-uri virale pe Internet", subliniaza Mary Madden, unul dintre autorii studiului.

Chiar daca sint mai reticenti atunci cind trebuie sa plateasca pentru muzica descarcata de pe Internet, tinerii sint mult mai motivati sa scoata bani din buzunar pentru filmuletele postate la comun. 10% dintre cei aflati in categoria 18-29 de ani au platit pentru un video. Potrivit publicatiei eMarketer, citata de Le Figaro, piata publicitara a filmuletelor online va ajunge de la 775 milioane de dolari, cit inregistreaza in acest an, la 3,1 miliarde in 2010.

Accesati raportul complet Pew Internet and American Life Project la adresa: http://www.pewinternet.org/PPF/r/219/report_display.asp