Pentru a se precalifica, potentialii ofertanti trebuie sa ateste inexistenta sanctiunilor penale pentru gestiune frauduloasa, abuz de incredere, fals, inselaciune, delapidare, marturie mincinoasa, dare sau luare de mita, sa dovedeasca experienta in domeniul de activitate al Master sau o ramura inrudita, sa aiba bonitate financiara si capacitatea de a prelua o noua afacere, si sa nu fi inrautatit intentionat situatia economico-financiara a unor societati comerciale privatizate anterior.
AVAS noteaza ca, in conformitate cu art. 5 din HG nr. 2.193/2004, asociatiile de salariati constituite in cadrul societatilor comerciale de cercetare-dezvoltare care se privatizeaza sunt considerate precalificate.
In afara AVAS, actionari ai Master sunt banci si/sau societati de investitii financiare cu 33,2747% si persoane fizice cu 0,0373%.
Master a fost lansat la privatizare la data de 16 ianuarie a.c. Desi in luna martie AVAS primise 6 oferte pentru privatizarea Master, cea finala a fost depusa de consortiul format din Tower Consult Invest SRL si persoana fizica Milan Dinca. Aceasta a fost respinsa, la 5 iulie, din motive de oportunitate.
Celelalte oferte au fost depuse de consortiile formate din Brady Trade SRL si Adrian Tomescu, Impuls Company SRL si Trentea Cristian Mircea, ICPE Electrocond Technologies si Palalau Sorin, Valmetex - Tehno si cel format din Asociatia PAS Master si firma Radacini SRL Bucuresti.
Principalele activitati ale Master, cu pondere peste 15% din venitul total, sunt cercetarea si cercetarea aplicativa, precum si mecanica generala. Compania provine din Intreprinderea de Stat "Institutul National de Motoare Termice"
infiintata in 1975.
Printre realizarile Master SA Bucuresti se afla proiectarea si omologarea motorului 8V396, destinat masinilor grele ale MApN, dar si producerea, incepand cu 1982, a unor grupuri de propulsie navala, in conceptie proprie.
Un succes notabil l-a constituit modernizarea camerei de ardere a motorului ARO cu injectie, dar si realizarea unui nou sistem de evacuare a gazelor de esapament pentru acest autoturism.
Numeroase studii s-au axat pe dezvoltarea motoarelor destinate echiparii autoutilitarelor, masinilor de lupta a infanteriei, tractoarelor si altor tipuri de autovehicule militare si civile.
In 2005, intreprinderea a inceput dificilul proces de restructurare, din cauza scaderii drastice a subventiilor acordate de stat pentru activitatea de cercetare-dezvoltare si, ulterior, chiar eliminarea acestora.
Despre autor:
Sursa: Curierul National
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Spațiile verzi și eficiența energetică, viziunea pentru un București sustenabil
Sursa: green.start-up.ro
-
Dan Mihăescu: Ce trebuie să știe fondatorii despre GapMinder Fund II?
Sursa: start-up.ro
-
Secretele vedetelor de la Hollywood pentru un machiaj impecabil. Tehnici și...
Sursa: garbo.ro
-
Vista Bank finanțează un parc eolian al grupului Premer Energy
Sursa: futurebanking.ro
-
Nici nu a născut, dar și-a ales deja bona filipineză. Ana Baniciu va naște în...
Sursa: kudika.ro
-
Venituri de peste 300 de milioane de euro pentru Jumbo, în 2023. Care sunt...
Sursa: retail.ro
-
Lacul Como ar putea avea soarta Veneției: Italienii se gândesc să impună o...
Sursa: wall-street.ro