Pe 27 august, solistul va lansa „La Radiolina", al cincilea album din cariera dupa despartirea de grupul Mano Negra.

„Este un disc mai putin acustic, cu mai multe chitare electrice. Cele 21 de piese sint rezumatul a tot ce-am invatat sa fac de-a lungul timpului", declara Manu Chao despre ultimul sau album, intr-un interviu acordat recent revistei franceze „Courrier International". La distanta de trei ani de la lirismul pe care-l propunea in „Siberie m’était contée", artistul care a construit o mare parte din muzica latino alternativa revine cu un album in care combina rockul, ska-punkul si ritmurile sud-americane.

Primul single de pe album, disponibil in format digital, este un manifest impotriva razboiului, in care inglobeaza o satira la adresa presedintelui american George W. Bush. „Rainin’ in Paradize" are deja un videoclip, semnat Emir Kusturica. Cei doi au mai colaborat si la piesa „Tombola", dedicata lui Maradona si care va fi inclusa pe coloana sonora a documentarului despre celebrul fotbalist, pe care il va realiza regizorul sirb. Chiar daca o mare parte din versurile de pe acest album critica virulent politica americana, Manu Chao refuza statutul de artist angajant sau militant, pe care multi i l-au atribuit. „Mi-au lipit eticheta de portdrapel al miscarii altermondialiste pentru ca ma dusesem sa manifestez la Geneva si pentru ca le placea muzica mea. Presa avea nevoie de un cap de afis, asa ca m-au gasit pe mine, dar eu nu sint nici simbol, nici portavoce. Eu sint muzician", declara artistul in interviul citat mai sus. Cu toate acestea, intrebarea pe care o ridica acest album este „Si acum ce ne facem?", al carei raspuns incearca sa gaseasca solutii la criza politica actuala.

„La Radiolina" este cel de-al cincilea album solo al solistului francez, primul fiind „Clandestino", lansat in 1998, un amestec de reggae, rock, rumba si ritmuri braziliene care a creat „marca inregistrata" Manu Chao. Vindut in peste trei milioane de exemplare, discul a avut succes atit in Europa, cit si in America de Sud. In 2001, „Proxima Estacion Esperanza" relua cam aceeasi formula muzicala ca si „Clandestino", dupa care solistul si-a inceput colaborarea cu Radio Bemba, formatie alaturi de care Manu Chao continua sa cinte si pentru ultimul sau album. Stilul practicat de Radio Bemba (nume pe care il foloseau revolutionarii cubanezi pentru a se referi la „telefonul fara fir"), alert, apropiat de cel al trupei Manu Negra, in care Manu Chao a fost solist din 1987 pina in 1994, l-a influentat pe artist, multe dintre hiturile sale fiind reluate intr-o noua formula. In 2004, cartea-disc „Siberie m’était contée", aparuta in editie limitata de 150.000 de exemplare, a fost ilustrata de Wosniak, acelasi care semneaza si partea grafica pentru „La Radiolina". Acesta a fost si singurul disc al lui Manu Chao exclusiv in limba franceza, reteta lui mergind, de regula, pe alternarea pieselor cintate in engleza cu cele in franceza, castiliana sau portugheza.

Pe www.cotidianul.ro/select puteti vedea un videoclip al piesei „Rainin’ in Paradize", de pe „La Radiolina"