De departe a fost cel mai atractiv si mai disputat week-end din actualul sezon DTM, iar dominante au fost strategia, duelurile roata la roata si colaborarea perfecta intre coechipierii Audi. In final, am asistat la o dominatie Audi. 74.500 spectatori
De departe a fost cel mai atractiv si mai disputat week-end din actualul sezon DTM, iar dominante au fost strategia, duelurile roata la roata si colaborarea perfecta intre coechipierii Audi. In final, am asistat la o dominatie Audi. 74.500 spectatori (de-a lungul week-end-ului) au asistat la prima cvadrupla pentru Audi A4 in istoria DTM.Martin Tomczyk (Audi Sport Team Abt Sportsline) a sarbatorit a doua victorie a lui in DTM. Alexandre Premat (Audi Sport Team Phoenix) a terminat pe locul al doilea, reusind prima clasare pe podium in "tanara" lui cariera in DTM. Mattias Ekstrom a obtinut locul al treilea la capatul unei dispute stranse si si-a marit avansul in clasament. Timo Scheider si Christian Abt - ocupantii locurilor al patrulea, respectiv al saselea - au completat festivalul Audi pe coasta olandeza a Marii Nordului. Dueluri dure De-a lungul intregului week-end, Audi A4 DTM s-a aflat intr-o liga proprie la Zandvoort. Dupa ce a obtinut primele cinci pozitii pe grila de start, echipa Audi a lucrat perfect in vederea unui rezultat la fel de bun si la finalul cursei, ceea ce a demonstrat, inca o data, cat de greu este sa castigi in DTM chiar si cu un automobil superior.In primul viraj, Tom Kristensen a fost impins in Paul di Resta de catre un alt pilot de la Mercedes, Bruno Spengler. Coliziunea l-a facut pe danez sa piarda teren. Ulterior, campionul en titre, Bernd Schneider (Mercedes), a percutat cauciucul dreapta spate al masinii lui Kristensen, in celebrul viraj Tarzan. Duelurile care au urmat cu Schneider si cu coechipierul acestuia, Jamie Green, l-au obligat pe septuplul castigator de la Le Mans sa se retraga din cursa. Mattias Ekstrom a condus categoric inca de la start, dar a pierdut timp in urma primei treceri pe la standuri in momentul in care siguranta rotii stanga spate s-a blocat. Dupa pit stop, suedezul a fost incetinit serios de mai multi piloti Mercedes care si-au efectuat oprirea obligatorie extrem de tarziu. Increzator in fortele proprii si cu un al doilea pit stop timpuriu, Ekstrom a reusit - constant - sa refaca terenul pierdut in partea finala a cursei de la Zandvoort. Ekstrom vs Hakkinen In ultimele tururi, spectatorii au asistat la o noua versiune a duelului cu Mika Hakkinen, pe care - de aceasta data - Ekstrom a reusit sa-l transeze in favoarea lui. Cu cinci tururi inainte de final, suedezul l-a depasit pe dublul campion mondial in Formula 1. In ultimul tur, Ekstrom a trecut si de Bruno Spengler.Prin ocuparea locului al treilea, Ekstrom si-a marit avantajul pe care il avea in clasamentul pilotilor, fapt pe care il datoreaza coechipierilor Christian Abt si Timo Scheider, care l-au lasat pe suedez sa-i depaseasca, oferindu-i astfel o sustinere maxim posibila.Cooperarea perfecta in competitia cu Mercedes a fost demonstrata si de Martin Tomczyk si Alexandre Premat: In momentul in care Martin Tomczyk - lider al cursei in cea mai mare parte - a inregistrat probleme cu pneurile, el l-a lasat pe Premat sa treaca inaintea lui. Atunci cand a fost clar ca Mercedes nu mai are nicio sansa de victorie, Premat i-a intors favorul lui Tomczyk si i-a cedat sefia cursei.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.