Companiile multinationale care sunt prezente in Romania nu se multumesc sa profite doar de cresterea economica pe care o traverseaza tara noastra, ci vor sa-si dezvolte afacerile derulate pe taram autohton si in alte state din aceeasi regiune geograf
Companiile multinationale care sunt prezente in Romania nu se multumesc sa profite doar de cresterea economica pe care o traverseaza tara noastra, ci vor sa-si dezvolte afacerile derulate pe taram autohton si in alte state din aceeasi regiune geografica. Pirelli, Michelin, Xerox sau indienii de la Ranbaxy sunt doar cateva nume de companii cu reputatie internationala care doresc sa-si construiasca in Romania fortarete regionale, la nivelul Europei Centrale si de Est.Ultimul nume important care poate fi adaugat pe aceasta lista este cel al elvetienilor Hoffmann La Roche, prezenti in Romania prin intermediul societatii Roche Romania. In prezent, Roche Romania, ca parte a companiei mama, ocupa locul al patrulea, ca cifra de afaceri in cadrul Europei Centrale si de Est, a declarat pentru Curierul National Dan Zamonea, director general al Roche Romania. "Europa Centrala si de Est ramane una dintre zonele cu cele mai dinamice vanzari, inregistrand o crestere de 17% si reprezentand 5% din totalul vanzarilor diviziei Roche Pharmaceuticals (la nivelul S1 2007), iar filiala din Romania se inscrie in ritmul general de crestere al companiei in regiune", preciza recent Dan Zamonea.Totodata, subsidiara din Romania a HLR ocupa pozitia a doua in clasamentul companiilor farmaceutice prezente pe taram autohton, in urma GlaxoSmithKline. "In masura in care, in urmatorii ani, in Romania activitatea de cercetare in domeniul medical si in biotehnologie va inregistra un ritm sustinut de crestere, Roche va deveni interesata de dezvoltarea activitatilor din Romania, transformand tara noastra intr-un centru zonal de cercetare - dezvoltare", a afirmat Zamonea. Market share, oscilant Potrivit Cegedim Romania, in trimestrul al treilea din 2006, Roche Romania avea o cota de piata de 6,9% in segmentul farmacetic autohton. In trimestrul al patrulea al aceluiasi an, cota de piata a Grupului Roche a crescut cu 0,2%, la 7,1%, iar in primul trimestru din 2007, market share-ul s-a depreciat cu 0.1%."Analiza performantelor unei companii considerand exclusiv cota de piata a acesteia nu ofera o imagine completa a evolutiei acestei companii. In ciuda faptului ca rezultatele in moneda locala (leu - n.red.) indica un trend descrescator, vanzarile Roche Romania in primul trimestru al anului 2007 au crescut in volum, calculate in euro, comparativ cu ultimul trimestru al anului 2006. Diferenta se datoreaza in cea mai mare parte aprecierii considerabile a leului in raport cu euro. Nu trebuie sa uitam insa ca, odata cu aderarea la UE de la 1 ianuarie 2007, piata farmaceuticelor trece printr-un proces de consolidare si de restructurare a sistemului", a spus directorul general al companiei. Zamonea apreciaza ca integrarea in Uniunea Europeana nu a adus modificari majore pe piata farmaceuticelor din Romania, insa in mod cert poate accelera, spre exemplu, procesul de inregistrare al medicamentelor, prin acces la sistemul centralizat european. "Competitivitatea se va accentua, iar companiile neperformante sau necompetitive probabil ca vor disparea de pe piata", opineaza oficialul companiei. Peste 35 de medicamente inregistrate In Romania, Roche are inregistrate peste 35 de medicamente. "Odata cu integrarea in Uniunea Europeana, inregistrarea in Romania a noilor medicamente si/sau a noilor indicatii ale produselor deja inregistrate se va face automat, odata cu inregistrarea lor in Europa", a spus Zamonea. La nivel global, Roche a obtinut in primele 6 luni ale lui 2007 sapte noi inregistrari pentru produsele sale, iar pentru o serie de medicamente destinate tratamentului cancerului au fost aprobate noi indicatii terapeutice in oncologie, pe pietele din Europa si Japonia. Vanzarile grupului au crescut cu 15% in S1 In prima jumatate a anului 2007, vanzarile totale ale Grupului Roche au inregistrat o crestere de 15%, ajungand la 23 miliarde de franci elvetieni. Profitul net a crescut cu 29%, la 5.9 miliarde de franci elvetieni. Vanzarile diviziei de farmaceutice au crescut cu 18%, de trei ori mai mult decat rata globala de crestere a pietei, iar vanzarile portofoliului de oncologie s-au majorat cu 22%. La sfarsitul lunii martie 2007, Roche avea in cercetare si in dezvoltare 52 de indicatii noi pentru produsele deja existente si 51 de molecule noi.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.