Printre beneficiile integrarii in Uniunea Europeana se numara si ieftinirea in medie cu 5% a serviciilor de transport, iar pe fondul dezvoltarii cu pana la 20% pana la finele anului,  ieftinirea serviciilor interne si internationale poate ajunge
Printre beneficiile integrarii in Uniunea Europeana se numara si ieftinirea in medie cu 5% a serviciilor de transport, iar pe fondul dezvoltarii cu pana la 20% pana la finele anului, ieftinirea serviciilor interne si internationale poate ajunge si pana la 30%.Progresul evident al acestui segment de activitate se datoreaza, deci, liberalizarii transportului, concretizata prin masura de desfiintare a carnetului-tir si neobligativitatea de a detine carte verde ca asigurare de raspundere civila pe teritoriul altor tari. De asemenea, firmele de transport romanesti nu vor mai fi obligate sa obtina autorizatii pentru tranzitul tarilor comunitare. Momentan, exceptie face Italia, care datorita unor neintelegeri inca nerezolvate cu Ministerul de Transporturi roman, interzice tranzitul tarii de catre camioanele romanesti.Odata cu patrunderea pe pietele comunitare, transportatorii romani, constienti de pericolul falimentului ce-i pandeste daca nu asigura calitatea si diversificarea serviciilor, investesc masiv in innoirea si largirea flotei. Astfel ca societatile de leasing au fost luate cu asalt si abia fac fata solicitarilor acestora.Pe de alta parte, nivelul de trai al cetatenilor creste pe zi ce trece si, specific romanului cand are un ban, isi ia masina. Statisticile arata ca din totalul masinilor achizitionate anul acesta, peste 80% sunt masini noi, 60% dintre acestea sunt aduse din import. Aceleasi statistici confirma inca o data ponderea mare a finantarii in sistem de leasing comparativ cu finantarea prin credit bancar, aproape 60%.www.FinZoom.ro a analizat principalii factori care asigura succesul in activitate al firmelor de leasing. Astfel ca principalele surse de finantare la care apeleaza firmele de leasing sunt bancile, urmate de actionari si fondurile de investitii. De altfel, atragerea surselor de finantare a activitatii reprezinta principala dificultate inregistrata de catre societatile de leasing. O noua sursa o reprezinta atragerea de fonduri de pe piata de capital prin emiterea de obligatiuni. Noutatea absoluta consta in disponibilitatea a doua banci romanesti de a fi dezvoltat produse special destinate sustinerii activitatii de leasing. Acestea sunt BCR si CEC, oferind finantare atat in lei, cat si in valuta pentru contracte de leasing prezente sau viitoare incheiate cu diversi clienti (persoane fizice sau juridice). Activitatile finantate sunt: leasing financiar, leasing operational, lease-back, precum si drepturile de proprietate intelectuala aferenta acestora. Bunurile mobile (masinile si utilajele) achizitionate pot fi noi sau second-hand. Volumul maxim al creditului nu poate depasi 85% din pretul de achizitie (TVA inclus) al masinilor cumparate ce urmeaza a fi inchiriate apoi in sistem de leasing. Termenul de valabilitate a contractelor de creditare destinate finantarii masinilor si echipamentelor se poate intinde pe maximum 5 ani. Cu toate acestea, de la data indeplinirii tuturor conditiilor de eligibilitate si acordului bancii de finantare, clientul (compania de leasing) are la dispozitie 3 luni perioada de tragere, insemnand o perioada totala de valabilitate de 5 ani si 3 zile. Termenul de rambursare al acestui tip de credit este de maximum 5 ani. Termenul de valabilitate a contractelor de creditare revolving poate ajunge pana la maximum 8 ani de la data aprobarii. Perioada de tragere este de cel mult 3 ani, iar termenul de rambursare a creditului acordat poate ajunge pana la 5 ani.Analistii www.FinZoom.ro recomanda societatilor de leasing sa coreleze platile ratelor lunare de achitat catre banca cu data incasarilor creantelor aferente contractelor de leasing. Societatile de leasing interesate pot negocia si o perioada de gratie cuprinsa intre 3 si 6 luni, insa la fel, aceasta trebuie corelata cu perioada de gratie acordata clientilor lor. Documente necesare: - cererea de credit semnata de reprezentantul legal al societatii; documente care atesta situatia contabila (bilant contabil, contul de profit si pierderi, balante de verificare);- fluxul de lichiditati si bugetul estimativ de venituri si cheltuieli aferente perioadei pentru care se solicita creditul;- garantii propuse insotite de copii dupa actele de proprietate;- acord consultare CRB;- certificat de atestare fiscala;- hotararile Adunarii Generale a Actionarilor cu privire la solicitarea si garantarea creditului;- pe parcursul analizei dosarului, banca mai poate solicita si alte documente (raport de audit, autentificarea bilantului contabil, alte contracte de leasing, oferte de pret pentru bunurile ce se vor cumpara prin contractul de credit).BCR solicita ipoteca pe masinile si utilajele mobile noi si imobile noi sau second-hand care fac obiectul contractelor de leasing finantate de banca, cesionarea politelor de asigurare ale acestora si, dupa caz, poate constitui cesiuni de creanta asupra drepturilor de incasat rezultate din contractele de leasing. Suplimentar, CEC solicita bilet la ordin emis de societatea de leasing in favoarea bancii pentru intreaga valoare a creditului.Daca clientul beneficiaza de garantare de la fonduri de garantare sau alte institutii de profil, se vor prezenta documentele specifice acestora.Aceste conditii pot fi negociate in functie de bonitatea clientului, marimea cifrei de afaceri, indicatorii economico-financiari ai firmei, referintele rezultate in urma analizelor. Banca va verifica daca solicitantul are restante la bugetul statului accesand www.mfinante.ro si comparand soldul cu rulajul lunar din balanta de verificare.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.